חולי סכרת יודעים שאחת הדרכים החשובות ביותר להתמודדות עם המחלה היא באמצעות הקפדה על משטר תזונה קפדני אשר יימנע את העלייה של רמות הסוכר בדם וישמור על הגוף מאוזן. עם זאת, אותם חומרים השומרים עלינו ובמיוחד הוויטמינים והמינרלים השונים לא נמצאים ברמה מספקת בגוף ויש לקבל אותם מאמצעים חיצונים כגון תוספי תזונה.

פורמולות צמחי מרפא לטיפול טבעי בסוכרת

חשוב לדעת  שקיימות פורמולות מצמחי מרפא המסוגלות לעזור באיזון סוכר בחולי סכרת. בעוד חלק מן התרופות האלו משפיעות ישירות על תנגודת הגוף לאינסולין, אחרות מטפלות בעליית הסוכר בדם עקב לחץ נפשי, עייפות או לחץ דם גבוה.

פורמולו צמחיות לאיזון סוכר מבית נטורל סין:

פורמולת קונטרול –פורמולה חשובה לאיזון רמות הסוכר בדם, המשפרת את ייצור האינסולין, ומפחיתה את תנגודת התאים לאינסולין.

פורמולת ויטמקס – פורמולה המיועדת לסוכרתיים הסובלים ממצבי עייפות וחולשה

 

אילו ויטמינים ומינרלים הם החשובים ביותר בהתמודדות עם מחלת הסוכרת?

כרומיום

כרומיום הוא מינרל המשפיע על סבילות הגוף ללקטוז (GTF) והוא אחראי על מטבוליזם תקין של פחמימות וסוכרים. הכרימיום אחראי בין היתר על הכנסת הסוכר לתאים ופינוי שלו מזרם הדם. בנוסף, הוא עשוי לעזור לסיבוכי הסוכרת וגורמי סיכון נוספים כגון כולסטרול גבוה וטריגליצרידים, וביכולתו אף להעלות את רמת "הכולסטרול הטוב" בדם (HDL).

מגנזיום

המגנזיום אחראי על לא מעט תהליכים בגוף ובין היתר מעודד הפרשה של אינסולין מן הלבלב. אצל חולי סוכרת מתרחש איבוד מואץ של מגנזיום דרך השתן, ולכן הם חייבים להשיג אותו דרך אמצעים חיצוניים.

נוגדי חמצון

קיימת סבירות גבוהה לכך שנוגדי חמצון עשויים למנוע לא מעט מחלות ומצבים רפואיים מסוכנים, וביניהם כאלו המאפיינים את מחלת הסוכרת. בראש ובראשונה, תהליכי חמצון בהם מעורבים רדיקלים חופשיים עשויים להוביל לבעיות בהובלת החמצן מן הדם לתאים ולגרום לפגיעה באיברים חיוניים כגון הגפיים, העיניים והכליות.

קיימים מספר נוגדי חמצון חשובים:

ויטמין C – ויטמין C חיוני לפעילותו של ויטמין E אשר מסוגל להפסיק את השרשרת החמצונית הראשונית

פיטוכימיקלים – נמצאים בפירות וירקות בעלי צבע עז ומתחלקים לכמה קבוצות משנה. לדוגמה, התרכובות הפוליפנוליות  נמצאות בין היתר בפירות יער, תפוח עץ, תה ירוק, כורכום ושמן זית. עוד פיטוכימיקל ידוע הוא הבטא קרוטון הנמצא בגזר, דלעת ואף במשמש. באופן דומה, הליקופן האדום נמצא בעגבניות אבטיח ורימון ואילו הלוטאין והוזיאקסאנטין (צהוב וירוק בהתאמה) נמצאים בתרד, הברוקלי והתירס.

סלניום – חומר מוצא לאחד מהאנזימים היעילים ביותר כנגד תהליכי החמצון

חומצה אלפא ליפואית – חשובה ביותר לתפקוד תקין של כלי הדם והעצבים, אך אצל חולי סכרת נמצאת ברמות נמוכות מן הרגיל.

קו-אנזים Q10

מדובר בחלבון חיוני שנמצא בעיקר בלב וחשוב לתפקודו, אך משמש גם כנוגד חמצון. הוא אמנם נוצר בכבד בתהליך בו מעורבים גם ויטמינים מקבוצת B, אך ייצורו פוחת עם הגיל ולכן חולי סכרת רבים צורכים אותו ממקורות חיצונים כגון תוספי תזונה (ריכוזו במזון הוא נמוך למדי).

אומגה 3

אולי התוסף הידוע ביותר לו מיוחסות מגוון של תכונות חיוביות ובכלל זו התערבות בתהליך הדלקתי המשויך לסוכרת נעורים. למרבה הצער, רובינו לא מקבלים מספיק אומגה 3 מן התפריט מכיוון שהאו נמצא בעיקר בדגי ים צפוני, ולכן תוספי האומגה 3 הפכו לכל כך פופולאריים.

B12

כל הוויטמינים מקבוצת B הם קריטיים לתפקוד תקין של הגוף, אך B12 אחראי באופן ספציפי לשמירה על המיאלין שעוטף את העצבים. חוסר בוויטמין B12 עשוי לגרום לנזק בלתי הפיך לתאי העצב ולכן הוא חשוב על אחת כמה וכמה לחולי סכרת הרגישים יותר לפגיעה בעצבים ההיקפיים ובעיקר אלו בכף הרגל.  בנוסף, קיימות מספר תרופות לסוכרתיים כמו למשל קלוקופאז' הפוגעים ביכולת של הגוף לספוג את הוויטמין באופן טבעי.