על פי הערכות ארגון הבריאות העולמי, חרדה ומצבי דיכאון עלולים להפוך לבעיה הבריאותית הנפוצה ביותר בקרב כלל אוכלוסיות העולם עד שנת 2030. נתון זה מעיד יותר מכל דבר אחר על הסטרס והלחץ בו מצויים כל אחד ואחת מאיתנו בשלבים כאלו ואחרים של החיים.

מצבי דכאון וחרדה עלולים להתפרץ אצל כל אחד ואחת מאיתנו בכל רגע נתון וזאת לנוכח קצב החיים הדינמי והמואץ בו כולנו חיים. אל מול קצב החיים הדינמי והאירועים השונים אותם אנו חווים ברמה האישית העלולים להשפיע על מצבי הרוח והנפש שלנו, בשנים האחרונות נמצא כי הפרעות נפשיות מכל סוג שהוא, לרבות, מצבי חרדה ודיכאון, עלולות להתפרץ כתוצאה מהימצאותם של חיידקים מזיקים בגופנו. חיידקים אלו משתייכים להרכב חיידקי המצוי בגופנו והכולל בתוכו מאות רבות של סוגי חיידקים שונים המגיעים אל גופנו מהאוויר אותו אנו נושמים, מהמזון אותו אנו צורכים ומהרגלי ההיגיינה של כל אחד ואחת מאיתנו. הרכב חיידקי זה ידוע בשם מיקרוביום והוא כולל בתוכו חיידקים המצויים באיברים שונים המשפיעים בצורה ניכרת על אופן התפקוד החושי של המוח. ממצא זה הוביל לכך שגם אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש ממליצים בשנים האחרונות על טיפול משלים לטיפול הפסיכולוגי באמצעות נטילת תוספי מזון שונים שמטרתם לאזן את אותו הרכב חיידקי המצוי בגופנו ובכך למעשה לסייע לגופנו ומוחנו להיות ניזונים מהרכב חיידקי אשר איננו פוגם ביכולות התפקוד הקוגניטיביות של המוח וכפועל יוצא מכך לאזן גם את הנפש.

נפש בריאה בגוף בריא

הביטוי המופיע לעיל הוא אחד מהביטויים הנפוצים ביותר בתחום בריאות הנפש והגוף והוא מאגד בתוכו תורה שלמה של אמצעים ודרכים שונות לחיזוק המערכת החיסונית והמערכת המנטאלית של כל אחד ואחת מאיתנו. ידוע כי תזונה לקויה, חוסר בשעות שינה, חוסר בפעילות ספורטיבית מתונה או מאמצת וצריכה מוגברת של קפאין ואלכוהול וחוליים רעים אחרים כגון: דברי מתיקה וכדומה, הינן פעולות העלולות להאיץ ולסייע להתפרצותן של מצבי חרדה ודיכאון. מנגד, הקפדה יתרה על נושא התזונה, השינה והפעילות הספורטיבית, מעודדת אנרגיה חיונית בגופנו המשפיעה גם על היכולות המנטאליות שלנו להתמודד עם מצבי לחץ.

לפיכך, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם להתחיל לבחון בצורה מדויקת את המזונות אותן הוא צורך, להימנע מצריכת מזונות לא חיוניים ולא בריאים, להתחיל לעסוק בפעילות ספורטיבית באופן קבוע ולהפקיד על מספר שעות שינה מספקות וקבועות מדי לילה. כמו כן, אנו ממליצים לכם להזין את גופכם באמצעות תוספי מזון המבוססים על מינרלים, ויטמינים וברזל החיוניים לגופנו. פעולות אלו אומנם פשוטות ולא מורכבות אך ביכולתן לחולל שינוי משמעותי בכל הנוגע לאורח חייכם והאופן בו אתם תופסים את החיים.

לסיכום, מצבי חרדה ודיכאון מתקשרים בין היתר לאופן בו אנו מתחזקים את גופנו הן ברמה הפיזית (בריאותית) והן ברמה המנטאלית (נפשית).