הכירו את הפרי : מהו אבוקדו?

אבוקדו זהו פרי המכיל כמות נכבדת של שומנים נחוצים ובריאים. באבוקדו תמצאו שומנים שחיוניים לגופכם, כמות רבה של ויטמינים, מגנזים, חומצה פולית, אבץ, נחושת ואשלגן, אשר מסייע ותומך באיזון לחץ הדם. כיום, גדלים ברחבי העולם המון זנים של אבוקדו כאשר הם נבדלים זה מזה למראית עין אך מרביתם יספקו לכם את סגולות הפרי, עליהם נפרט בהמשך.

האם בריא לאכול אבוקדו?

התשובה לשאלה היא חד משמעית : כן. עם זאת, כמו כל מאכל, יש לאכול בצורה מבוקרת ולא להגזים. ישנן סיבות רבות לאכילת הפרי הירקרק כאשר החשובות ביניהן קשורות לסגולות בריאותיות של אבוקדו. נחקר ונמצא כי אבוקדו יכול להרגיע פעילות של מעי רגיז ובנוסף לכך, מסייע למערכת העיכול. מכיוון שבאבוקדו יש המון סיבים תזונתיים, אכילתו יכולה לסייע לחילוף החומרים ולעורר מיצי קיבה. כמו כן, אם הנכם סובלים מריח רע מהפה תופתעו לגלות כי אכילת אבוקדו יכולה לעזור לכם ולהעלים את באשת הנשימה מכיוון שאחת מסגולותיו של הפרי היא נוגדי החמצון שיש בו, המסוגלים להעלים את החיידקים שגורמים לריח הבעייתי.

וודאי שמעתם כי אכילת גזר חיונית לראייה תקינה אך מעטים ידועים כי גם אבוקדו. בפרי הירקרק יש קרוטנואידים השומרים על העיניים מפני מחלות כמו קטרקט ולכן אכילתו יכולה לתרום לראיה תקינה. סיבה נוספת לאכילת אבוקדו היא לשמירה על פעילות לבבית תקינה. מכיוון שיש באבוקדו לא מעט אשלגן, אשר מסייע על לחץ הדם שיהיה תקין, ניתן להפחית את הסיכוי למחלות לב באמצעות אכילה יום יומית של הפרי.

יש לא מעט יתרונות בריאותיים של אבוקדו כאשר חלקם קשורים גם להיריון. אמנם היריון זו לא מחלה אך לעיתים נלווים אליו תסמינים שמטרידים את האישה כמו בחילות והקאות, צרבות ועוד. אכילת אבוקדו יכולה להפחית את כמות הבחילות ולעיתים אף להעלימם לחלוטין. באבוקדו יש ויטמין חיוני מאוד לנשים הריוניות, ויטמין b6, זהו ויטמין שמסייע להפחית את הבחילות בהיריון.

הוסיפו אבוקדו אל התפריט היומי שלכם כדי לשמור על בריאותכם

האבוקדו הינו פרי שמסייע לשמור על בריאותנו והוספתו לתפריט היומי יכולה רק לשפר את תפקוד הגוף ואת הרגשתכם. האבוקדו נחשב לפרי שומני אך חשוב להבין כי זהו שומן בלתי רווי, אשר לא מזיק לגופנו כפי שמזיק שומן רווי (המצוי בפחמימות, חמאה וכדומה). השומנים שמצויים בפרי האבוקדו מאזנים את רמות הכולסטרול, מעניקים לאדם תחושת שובע, מסייעים במגוון דרכים לבריאותנו ומגנים על הגוף מפני מחלות ודלקות שונות. עם זאת, יש לאכול מהפרי בצורה מבוקרת, כשתי כפיות מדי יום יספיקו לכל אדם מבוגר. לאבוקדו טעם מורגש וטעים, תוכלו לאכול מן הפרי בצורתו הטבעית לאחר קילוף הקליפה או לשלב אותו במאכלים שונים, להכין סלט וכדומה.