מקדימים תרופה לכולסטרול

כשאנו שומעים את המילה כולסטרול, אנו חושבים על איש מבוגר הסובל מעודף שומן, המתקשה להזיז את גופו, מה שכן מסתבר שכולסטרול גבוה אינו קיימים רק אצל אנשים מבוגרים הסובלים מעודף שומן, אלא גם אצל ילדים. זאת משום שבשנים האחרונות, חלה עלייה משמעותית בתופעה של השמנת יתר בקרב ילדים. יש חשיבות רבה לגילוי מקדים של הבעיה אצל ילדים, כל זאת על מנת שנוכל למנוע בעתיד בעיות בלב וכמו כן בעיות נוספות בגוף.

תפקיד הכולסטרול בגוף

הכולסטרול מיוצר על ידי הכבד. למעשה, הגוף שלנו, משתמש בו כרכיב בקרומי התאים האחראיים על תהליכי הספיגה של התא וכמו כן על דרגת הנזילות של התא. מסתבר גם שהכולסטרול הוא מולקולת מקור לייצר חלק מההורמונים בגוף שלנו. מה שיוצא מכל זה, הוא שמצד אחד הגוף שלנו זקוק לכולסטרול ומצד שני הכולסטרול גם מסוכן לנו.

למה הכולסטרול מסוכן לנו?

מה שקורה בפועל הוא שהכולסטרול נע בזרם הדם שלנו. כאשר יש עודף של כולסטרול בדם, עשויים להיווצר כל מיני משקעים. אותם המשקעים עשויים להביא לכל מיני מחלות בהן, מחלות לב, טרשת עורקים ומחלות כלי דם שונות.

מה אפשר לעשות?

מבוגרים יכולים לצרוך תוספי תזונה להפחתת כולסטרול כמו נוסטרול ותוספים נוספים וכמו כן במידת הצורך לפעמים גם אין ברירה והם חייבים לקחת תרופות קבועות לעיכוב ייצור הכולסטרול. מה שכן, אצל ילדים ובני נוער, אפשר לשלוט על ריכוז הכולסטרול בדם. ניתן לעשות זאת על ידי שינויים בתזונה, פעילות גופני ושמירה על משקל גוף תקין.

תזונה מתאימה לילדים

ילדים הסובלים מריכוז גבוה של כולסטרול, צריכים להרבות באכילת ירקות, פירות וקטניות. רצוי למזער את צריכת השומן הרווי ושומני טראנס בתזונה שלהם. יש להעדיף צריכת שומנים בלתי רווים כמו, שמן זית למשל. ניתן גם לשלב פחמימות מורכבות בתזונה שלהם. אלו כוללות מוצרי כמו לחם מחיטה מלאה, פסטה מחיטה מלאה וכמו כן אורז מלא. יש גם לצמצם להם את צריכת הפחמימות הפשוטות. כלומר להמעיט במשקאות קלים ובממתקים.

פעילות גופנית לילדים

הרעיון הוא להרגיל את הילדים בגיל כמה שיותר מוקדם לביצוע פעילות גופנית. פעילות כזאת לא רק תורמת לאורח חיים בריא, אלא גם מחזקת את שריר הלב, משפרת זרימת דם, משפרת לחץ דם ועוזרת בשליטה על רמות הסוכר בגוף וכמו כן בשליטה על משקל הגוף.

שורה תחתונה

אם תזהו את בעיית הכולסטרול אצל הילדים בגיל צעיר, אתם ורופא המשפחה תוכלו לבנות להם תכנית מותאמת להורדת הכולסטרול. באמצעות יישום התכנית, הם יהיו בריאים והסיכונים ללקות במחלות לבביות בעתיד יהיו נמוכים ביותר.