מהי אומגה 3, כיצד היא מסייעת לגופנו והאם אפשר לקבל אותה ממזונות מסוימים או רק בתוספי תזונה. כל התשובות במאמר שלפניכם.

אומגה 3 היא למעשה השם לחומצות שומן בלתי רוויות, החיוניות להתפתחות תקינה של הגוף ולבריאותו והיא כוללת 3 חומצות: DHA ו-EPA  אשר מקורן ממזון מהים ו-ALA שמקורה בצומח. מבין שלושת החומצות, החומר הפעיל זו חומצת השומן הארוכה ביותר DHA  והיא שומרת על גמישות דופן התאים ותפקוד הקולטנים, מסייעת לתפקוד תקין של הלב, המח, מערכת העצבים, מערכת הראייה ומנגנונים פיסיולוגיים רבים נוספים.

האם אפשר לקבל כמות מספקת של אומגה 3 מהמזון?

בין המזונות הידועים כעשירים באומגה 3 אפשר למצוא: אגוזי מלך, שמן קנולה, זרעי פשתן, דגי מים עמוקים כמו סלמון/סרדינים/טונה/מקרל, סויה וזיתים. יש מזונות נוספים, אך חשיבות האומגה 3 לגופנו היא כ"כ גבוהה והיא נדרשת בכמות גבוהה, לכן רצוי לא להסתפק באומגה 3 הנוצרת בגופנו או מגיעה מהמזון, אלא לקחת באופן קבוע תוסף תזונה המכיל DHA  במינון גבוה, כמו אלספה מקס  וכך תוכלו להיות רגועים.

איך לבחור תוסף אומגה 3? יש מספר חברות המציעות תוסף אומגה 3 וכדאי לדעת שיש הבדלים בין המוצרים השונים ובהתאם לכך לבחור בתוסף המתאים ביותר. אלו הדברים שחשוב לבדוק בתוסף אומגה 3 לפני שקונים:

  • מכיל את החומר הפעיל DHA בריכוז מתאים, כדי שתוכלו לצרוך כמות קטנה פעם ביום.
  • מקור ה-DHA (יש לבחור במקור מדגים).
  • יכולת ספיגה בגוף. אם ריכוז החומר גבוה אך יכולת הספיגה נמוכה, אין כמעט תועלת בתוסף. יכולת הספיגה מושפעת גם מהמלצות לגבי מועד לקיחת התוסף, בסמוך למאכלים מסוימים וכו'.
  • רכיבים – לבדוק שאין שומן רווי ורמת החמצון נמוכה.
  • אחסון – יש תוספים המצריכים שמירה במקרר ויש תוספים שאפשר להשאיר בחוץ. אם אתם מעוניינים בתוסף אומגה 3 שיהיה זמין לכם בתיק או במקום העבודה, כדאי לבחור בסוג שאינו מצריך קירור.
  • תקן – לוודא שהתוסף עונה לדרישות המחמירות של התקן הישראלי והעולמי למתכות כבדות.

לאומגה 3 יש חשיבות גבוהה בשמירה על תפקוד תקין של מערכות הגוף ולכן מומלץ לא להסתפק במזונות עשירים באומגה 3, אלא לצרוך תוסף מתאים באופן קבוע.

 

chia-2119771_640