המינרלים מיוצרים על ידי תהליכים שונים בגופינו והם מהווים את אבני הבניין של הגוף. יחד עם זאת, את מרבית המינרלים עלינו לצרוך באמצעות המזון שאנו אוכלים. המשיכו בקריאת הכתבה שלנו ותוכלו לקבל מידע על מספר מינרלים משמעותיים לבריאות שלנו.

סידן

על המינרל הזה בוודאי שמעתם. הוא אחראי לבניית העצמות והשיניים. בנוסף, הוא גם מסייע לפעילותם של תהליכים חשובים בגוף ואף יש לו פעילות גם במערכת העצבית שלנו. את הסידן ניתן לצרוך ממזונות שאנו אוכלים כמו למשל, מוצרי סויה, מוצרי חלב, סרדינים, אגוזים, שקדים, שומשום וכמו כן על ידי אכילת ירקות ופירות כמו, תפוזים, תותים, קיווי ועוד. כאשר חסר בגוף סידן, מורגשות תופעות של נשירת שיער, שיניים וציפורניים חלשות, כאבי שרירים ועוד.

brazil-2133721_640

יוד

בגוף היוד מצוי בבלוטת התריס, הוא מסייע לוויסות של הורמוני בלוטת התריס וגם לתהליכים של חילוף חומרים. בנוסף, הוא משתתף פעיל בתהליכי הקשורים לקצב הלב וקצב הנשימה. מזונות עשירים ביוד הם, מאכלי ים, אצות, ירקות עליים ירוקים ועוד. מחסור ביוד הוא מצב מאוד נדיר. במידה וכן יש חוסר ביוד, מורגשות תופעות כמו חוסר איזון הורמונלי, בעיות פוריות, בעיות התפתחות ועוד.

מגנזיום

המגנזיום מסייע לפעילות תקינה של מערכת העצבים והשרירים. בנוסף, הוא ידוע כשומר על לחץ דם תקין, קצב לב סדיר, מווסת את רמת הסוכר בדם ואחראי למגוון תהליכים חשובים בגוף. מגנזיום ניתן לצרוך ממקורות מזון רבים בהם, בזיליקום, פטרוזיליה, תרד, דגנים מלאים, מוצרי סויה, בשר, דגים, מוצרי חלב ועוד. חוסר במגנזיום מתבטא בגוף על ידי תופעות כמו, בחילות, הקאות, חולשה, עייפות, הפרעות בשיווי משקל, התכווצויות שרירים. על מנת לבדוק חוסר במגנזיום, לא מספיק לעשות בדיקת דם ויש לברר את הנושא לעומק, מול הרופא המטפל.

vegetable-1615632_640

 

לרכישת תוספי תזונה כמו: מגנזיום UP, ביוסיל, נוסטרול, מגה גלופלקס, אלספה מקס ועוד, בקרו בדף הבית הראשי של האתר שלנו.