מגנזיום הוא המינרל הרביעי בחשיבותו לגוף האדם. הוא משתתף בהמון תהליכים בגוף בהם, תהליכי ייצור אנרגיה, שמירה על הקוד הגנטי, שמירה על מערכת כלי הדם ושמירה על הלב. מחסור במגנזיום יכול לגרום לכל מיני בעיות בהן, לחץ דם גבוה, תעוקת לב, עודף כולסטרול, השפעה שלילית על סוכרת ועוד. במאמר זה, ננסה להתמקד בנשים ומדוע המגנזיום חשוב להן.

מגנזיום ובריאות האישה בגיל הפוריות ובהריון

שימוש בתוסף מגנזיום יכול להקל בצורה משמעותית על כל הסימפטומים של תסמונת קדם וסתית. הסימפטומים של אותה תסמונת מגיעים לפני המחזור ובזמן המחזור. אלו כוללים עצבנות, לחץ, מתח, נדודי שינה, עייפות ועוד.

מעבר לכך, כאשר מדובר על הריון, הגוף מנצל את המגנזיום על מנת לבנות את העצמות, החלבונים וחומצות השומן אצל העובר. כמו כן, יש לו השפעה מצוינת על השרירים ואותה השפעה באה לידי ביטוי על ידי סיוע במניעת צירים מוקדמים, כל זאת על ידי הרפיית שרירי הרחם.

מגנזיום ומיגרנה

מי שסובלת ממיגרנות, עשויה לפתח חוסר במגנזיום בגוף. הדבר יכול להיגרם כתוצאה מחוסר יכולת גנטית לספוג מגנזיום, מתורשה של בזבוז מגנזיום בכליות, צריכה תזונתית נמוכה וסיבות נוספות. בהתאם לכך, על ידי נטילת תוסף תזונה כמו מגנזיום, גם מי שסובלת ממיגרנות, יכולה לקבל טיפול הולם ויעיל שיטפל ברמות המגנזיום שיש בגופה. כמובן נזכיר שלפני כל נטילת תוסף תזונה כזה או אחר, יש להתייעץ קודם כל עם רופא המשפחה.

מגנזיום ואוסטיאופורוזיס

על פי מחקרים שנעשו בעבר, למגנזיום יש חשיבות רבה בכל הקשור לשמירה על בריאות העצמות. למעשה, הוספת מגנזיום לתזונה שלנו, יכולה לשפר את צפיפות העצם בצורה משמעותית. כך יוצא שאם ננסה למנוע אוסטיאופורוזיס רק באמצעות נטילת סידן ולא נשלב גם נטילת מגנזיום, הרי שהדבר עשוי להיות חסר תועלת.

מגנזיום ותופעות גיל המעבר

כאשר נשים מגיעות לגיל המעבר, הן עשויות לסבול מכל מיני תופעות בריאותיות שונות. על כן, על מנת להתמודד עם אותן התופעות, יש לנטול מגנזיום. הוא הוכח כיעיל בהפחתת סימפטומים ותופעות נוספות הקשורות לגיל המעבר.

יש לזכור שחוסר במגנזיום רק מחריף עם הגיל. מדוע הוא מחריף עם הגיל? הדבר יכול להיות קשור לשינוי בהרגלי התזונה שלנו וכמו כן שינוי בכושר הספיגה דרך המעי.

להשלים את הקצובה היומית

הצריכה היומית של מגנזיום עומדת על 420 מ"ג ביום. ניתן להשלים את הקצובה על ידי נטילת תוספי תזונה. אחד המוצרים המובילים בסדרת תוספי התזונה המכילים מגנזיום הוא מגנזיום UP. מדובר על תוסף תזונה של חברת אלטמן, אותו ניתן להשיג ברשתות הפארמה, חנויות טבע ובתי מרקחת פרטיים