מגנזיום: למה, כמה ולמי זה חשוב יותר

מגנזיום הוא מינרל חשוב לגופנו. המגנזיום משתתף במעל 300 תהליכים בגוף. הוא מאפשר פעילות יעילה של אינסולין, הוא חיוני בכל הקשור להרפיית שרירים, יש לו תפקיד בתהליך ייצור אנרגיה בתאים, הוא משפעל ויטמין D וכמו כן יש לו תפקיד בכל הקשור למנגנונים הקשורים בהסדרת קצב פעולת הלב.

סיבות לחוסר

הרבה מאוד אנשים, בעיקר בעולם המערבי, סובלים ממחסור במגנזיום. הסיבות לכך רבות ומגוונות. הדבר קשור לכך שאנו אוכלים מעט מדי מזונות שהינם עשירים במגנזיום, האדמה איננה עשירה במגנזיום כמו שהייתה עבר, יש תרופות שאנו צורכים שגורמות לגופנו לאבד מגנזיום, יש יותר צריכה של סידן מה שגורם להפרת האיזון הדרוש בין הסידן למגנזיום בגוף.

סיבות נוספות הקשורות לחוסר במגנזיום יהיו גם תת פעילות בלוטת התריס, בעיות שונות שיש במערכת העיכול והכליות, הפרעות קצב, לחץ דם גבוה, סוכרת, מתח ועוד. מעבר לכך, יש לזכור שלא ניתן לבדוק בצורה פשוטה את כמות המגנזיום בכל הגוף, אלא רק לדעת כמה מגנזיום יש בדם. משום כך, יכול להיות שיש חוסר אבל אי אפשר לדעת זאת בוודאות.

חוסר במגנזיום – מהי המשמעות?

חוסר יכול להביא לעלייה במיגרנות, מחלות לב שונות, התפתחות של סוכרת, לידות מוקדמות, מומים, אפילפסיה, דכאון וכמו כן הפרעות קשב וריכוז.

איך תוכלו לדעת אם אתם סובלים מחוסר במגנזיום?

סימפטומים אופייניים הם: מתח שרירי, עוויתות מלוות בדופק לב וקוצר נשימה, עייפות, רגיזות, מיגרנה וכאבי ראש ממתח, כאבי בטן, עצירות וכו'.

מגנזיום כתוסף מזון

רופאים ומטפלים ממליצים על תוסף תזונה הנקרא מגנזיום UP להרבה מאוד אנשים הסובלים מחוסר. לשימוש בתוסף מגנזיום, יכולות להיות תופעות לוואי וכמו כן יש לוודא שבמידה ולוקחים תרופות נוספות, הדבר לא גורם לאינטראקציות שליליות. לשם כך, יש לפני הכל, להתייעץ עם רופא המשפחה.

מגנזיום במזון

אם יש חוסר במגנזיום, מומלץ לשלב את המזונות הבאים, באמצעותם ניתן לצרוך מגנזיום. רשימת המזונות כוללות אגוזי מלך, אגוזי לוז, קטניות, ארטישוק, עלים ירוקים, דגנים מלאים, פולי סויה, תרד, זרעי חמניות, שעועית ועוד.