למגנזיום יש תפקיד עיקרי וחשוב, כמעט בכל תהליך המתרחש בגוף שלנו. המגנזיום נמצא בשרירים, בעצמות וברקמות הרכות. יש אחוז קטן של המגנזיום הנמצא גם במערכת הדם. למעשה, כאשר אין מספיק מגנזיום, אנו עשויים לסבול ממיגרנות, סכרת, בעיות לב, הפרעות קשב וריכוז וכו'. יש לשמור על תזונה נכונה ובריאה במידה ורמות המגנזיום שלו לא מאוזנות. במקרים מסוימים, ניתן גם לשקול נטילה של תוספי תזונה כמו מגנזיום UP למשל. בטרם רכישה וקנייה של תוסף תזונה, יש להתייעץ עם רופא המשפחה.

כמה מגנזיום מומלץ לצרוך ביום?

צריכת מגנזיום יומית מומלצת היא 400 עד 700 מ"ג ביום. למעשה, על פי מחקרים, נמצא שבעולם המערבי, בני אדם אינם צורכים מזונות עשירים במגנזיום ועל כן סובלים ממצבים בריאותיים לא תקינים.

כיצד ניתן להגביר את כמות  המגנזיום בגוף?
ניתן לעשות זאת על ידי אכילת מאכלים, שיש בהם רמה גבוהה של מגנזיום. בהמשך המאמר, תוכלו לקרוא על אותם המאכלים.

אילו מאכלים עשירים במגנזיום?

שוקולד מריר – הוא נחשב לאחד המאכלים העשירים במגנזיום. עליכם לבחור את השוקולד המכיל כ-70 אחוז מוצקי קקאו לפחות.

אבוקדו – נחשב לפרי מזין ועשיר גם כן במגנזיום. אפשר לשלב אותו במגוון גדול של תבשילים וסלטים. באבוקדו קטן, יש 60 מ"ג מגנזיום. האבוקדו קל לעיכול ומהווה מקור נפלא לסיבים תזונתיים, היוצרים תחושת שובע.

זרעים שונים – זרעים כמו פשתן, צ'יה ודלעת מכילים כמויות גבוהות של מגנזיום. יתרה מזאת, הם עשירים בברזל, חומצות שומן ואומגה 3.

דגנים מלאים – הכוונה היא לדגנים כמו, שיבולת שועל, כוסמת, קינואה וכו'. גם הם עשירים מאוד במגנזיום. כך לדוגמה, במנה אחת של כוסמת יבשה, יש 65 מ"ג מגנזיום. כמובן שכל הדגנים הללו גם עשירים בויטמין B, סיבים תזונתיים, סלניום ונוגדי חמצון. כל אלה הופכים אותם לעוד יותר בריאים ועל כן חשוב מאוד לשלב אותם בתפריט התזונה היומיומי.

בננות – פרי טעים ומתוק, המכיל גם הוא כמות יפה של מגנזיום. כך למשל, בבננה אחת יש כ-35 מ"ג מגנזיום. בנוסף, הבננה גם עשירה בויטמין B, ויטמין C, מנגן וסיבים תזונתיים.