אילו תוספי תזונה ומזון מומלץ לצרוך באופן קבוע, כדי לשמור על עור הפנים ובאיזה גילאים כדאי להתחיל ליטול תוספים אלו? כל התשובות במאמר שלפניכם.

עור הפנים שלנו מושפע מגורמים רבים, חלקם בשליטתנו כמו תזונה נכונה והקפדה על תכשירי לחות וניקוי תואמים לסוג העור. אך יש גם גורמים נוספים, כמו תורשה, מחלות וזיהום אוויר. כדי לשמור על מראה עור פנים צעיר ובריא, מומלץ ליטול תוספי תזונה ומזון מתאימים. נטילת תוספים יש לבצע לאחר התייעצות עם גורם מומחה, כאשר אחת הגישות היא התאמת התוסף לגיל.

תוספי תזונה לפי גיל

אחד התוספים המוכרים ביותר בתחום טיפוח עור הפנים הוא ביוסיל, אולם יש עוד סוגי תוספים, כאשר ההמלצה היא לצרוך אותם בהתאם לגיל, באופן הבא:

  • בגילאי 20 – מגיל 20 ומעלה מומלץ לצרוך ויטמין סי אסטר ואבץ. ויטמין זה מאט את קצב ההזדקנות של העור ואבץ מוריד את ייצור השומן בקרקפת ובעור. לשני אלו כדאי להוסיף נטילת כמוסות ליקופן הידוע כחומר נוגד חמצון. ניתן להשתמש גם בתמצית זרעי ענבים אך יש לשים לב כי אלו יכולים להיות בעייתיים כאשר נוטלים גם תרופות קבועות המשפיעות על דילול הדם.
  • גילאי 30 – כאשר מגיעים לגיל 30 כדאי להתחיל ליטול אומגה 3 וחומצת גמא לינולאית (GLA), שהיא חומצת שומן מסוג אומגה 6, המשפרת את גמישות קרומי תאי העור. GLA ניתן ליטול גם דרך הפה וגם למרוח על עור הפנים לפני השינה. תוספים אלו הם בנוסף לתוספים שהומלצו לגילאי 20, וכדאי להתייעץ עם רופא או פרמקולוג מומחה לגבי המינון המומלץ.
  • גילאי 40-50 – מעל גיל 40 התוספים המומלצים הם פיקנוגנול, גלוקוזאמין, חומצה אלפא-ליפואית וויטמין אי. כשעוברים את גיל 50 יש להוסיף גם קו אנזים קיו 10, שהוא מרכיב חיוני הנמצא בגוף באופן טבעי ומסייע לתהליכי ייצור אנרגיה, אך הולך ופוחת אחרי גיל 30.

הדאגה לעור הפנים לא מתחילה בגיל 30 או 40, אלא הרבה קודם. באמצעות נטילת תוספי תזונה ותוספי מזון מומלצים, תוכלו לשמור על מראה עור פנים מטופח ובריא.

*לפני נטילה של תוספי תזונה, יש להתייעץ ברופא המשפחה. המידע הכתוב לעיל הוא בגדר המלצה בלבד.