המגנזיום משמש כמרכיב חשוב בתהליכים רבים בגוף והוא נחשב לגורם מונע למחלות.

המגנזיום נחשב לאחד המינרלים החשובים ביותר, המסייעים לפעילות תקינה של מערכות רבות בגוף האדם.  את המחסור במגנזיום אי אפשר לראות בבדיקת דם רגילה, אך כאשר הגוף סובל ממחסור במגנזיום, זה עלול להתבטא במספר סימפטומים, וביניהם: בעיות במערכת העיכול, חוסר תאבון ובחילות, עייפות, כאבי ראש, נימול באצבעות הידיים והרגליים, התכווצויות שרירים, הפרעות בקצב הלב ותופעות נוספות.

האם אפשר לקבל את המגנזיום דרך המזון?

שימוש בתוספי מזון, זו דרך מקובלת ומוכרת, המאפשרת לצרוך את הכמות הנדרשת לגוף באופן קבוע. מגנזיום UP  הוא תוסף מזון המספק לגוף את כמות המגנזיום היומית וחשוב ליטול אותו בהתאם להנחיות המופיעות בעלון המצורף. למרות התפקיד החשוב שיש למגנזיום UP  ולתוספי המזון האחרים, בהשלמת המינרלים והוויטמינים החיוניים לגופנו, אין להסתמך רק על מוצרים אלו, ויש ליטול אותם במקביל לשמירה על תפריט מאוזן ומגוון, עשיר במגנזיום. המזונות הנחשבים לעשירים במינרל זה הם כל הירקות הירוקים: חסה, ברוקולי, תרד, פטרוזיליה ואבוקדו. יש מגנזיום גם בדגנים מלאים, בקטניות כמו בוטנים, שקדים ובאגוזי ברזיל, קשיו וערמונים. כמו כן, ניתן לקבל מגנזיום דרך אכילת אפונה, בננות ומוצרי סויה ובעיקר דרך שתיית מים.

במה מסייע המגנזיום לגופנו?

המגנזיום הוא מינרל חשוב המהווה חלק בכמעט 300 תהליכים כימיים בגוף האדם. הוא מסייע בהורדת רמות הכולסטרול הרע, מונע היווצרות קרישי דם, משתתף בתהליכי יצירת אנרגיה והרפיית שרירים ובשמירה על לחץ דם תקין. המגנזיום חשוב גם לפעילות הלב, לחילוף החומרים ולמבנה תקין של העצם.  בשל מאפייניו אלו, הוא נחשב לגורם חיובי במניעת מחלות כמו סוכרת, אוסטאופורוזיס ומחלות לב. חשוב להתייעץ עם רופא לגבי הכמות היומית שמומלץ לצרוך ובמידת הצורך לפנות גם לתזונאית לבניית תפריט מתאים, שיענה על הצורך גם מבחינת מזונות עשירים במגנזיום וגם בקבלת הנחיות שיועילו לספיגת המגנזיום בצורה טובה בגוף.

צריכת הכמות היומית הנדרשת של מגנזיום בהתאם להנחיות, תסייע לשמירה על תפקוד תקין של מערכות הגוף.