שמירה על תזונה נכונה ואורח חיים בריא אפשרית באמצעות אימוץ הרגלים סדירים יומיומיים.

מחקרים רבים מראים כי הקפדה על תזונה נכונה ואורח חיים בריא, מסייעים למערכות הגוף להתמודד בצורה טובה יותר, ולהפחית את הסיכוי לחלות במחלות שונות. אולם, המעבר לניהול מטבח בריא ולאימוץ הרגלים נוספים אינו קל וכדי לשמור על תזונה נכונה ואורח חיים בריא, יש צורך במשמעת ובהיצמדות לכללים הבאים.

כללים לתזונה נכונה ולקיום אורח חיים בריא:

הכלל הראשון הוא לחזק את הגוף באמצעות ויטמינים ותוספי תזונה. באמצעות שימוש בתוספים כמו ביוסיל ומגנזיום, אפשר לספק לגוף את כמות הוויטמינים והמינרלים הנדרשים לו באופן יומיומי. בנוסף, יש תוספים בעלי ערך מוסף המסייעים לשמירה על טיפוח העור ומונעים נשירת שיער ותופעות נוספות. את התוספים האלו יש להקפיד לקחת לפי ההוראות ולכל תוסף יכולות להיות הנחיות אחרות, המשתנות בהתאם לדרך בה הוא נספג בגוף. לעתים יהיה צורך בנטילת תוסף מיד לאחר ארוחה ולעתים דווקא על בטן ריקה או לפני השינה.

הכלל השני הוא להרכיב תפריט מגוון ומאוזן, ביחד עם תזונאית מוסמכת. התפריט צריך לכלול את כל אבות המזון ואבני הבניין הנחוצים להתפתחות הגוף ותפקודו.

הכלל השלישי הוא לקבוע זמנים קבועים לארוחות ולהחליף את כל השתייה המתוקה שנהגתם לשתות עד כה, במים ובתה ירוק.

הכלל הרביעי הוא להקדיש זמן לפעילות גופנית קבועה. אפשר ללכת לחוג אירובי או למכון כושר ואפשר גם לעשות כושר באופן עצמאי, על ידי הליכה מהירה, ריצה או שימוש במכשירי כושר ביתיים כמו הליכון ואופני כושר.

הכלל החמישי והאחרון, הוא לאמץ את כל ההרגלים החדשים באופן הדרגתי ולא בבת אחת. שינוי פתאומי עלול לערער את איזון הגוף וגם מקשה על ההסתגלות. לעומת זאת, כאשר פועלים לאט לאט, מבססים את ההרגלים בצורה יציבה יותר וזה מאפשר להתמיד בהם לאורך זמן.

כדי לעבור לתזונה נכונה ולאמץ אורח חיים בריא, יש צורך במשמעת גבוהה ובתהליך הדרגתי שיהפוך את המעבר למאוזן ויציב ויאפשר התמדה לאורך זמן.