הגוף שלנו צריך כולסטרול, היות שהוא משתתף בלא מעט תהליכים בגוף בהם, יצירת הורמונים, ייצוב קרום התא, סנתוז ויטמין D ועוד. יחד עם זאת, הוא גם לצערנו מצטבר בעורקים, מה שמביא בסופו של דבר לחסימה של כלי הדם ובעקבות כך לעלייה בלחץ דם ולהתקפי לב.

מקור הכולסטרול

הכבד מייצר כ-70 אחוז מכמות הכולסטרול בגוף. בגלל הסיבה הזאת, אין אפשרות להגיע לרמות נמוכות מדי בדם של הכולסטרול. שאר הכולסטרול מגיע באופן ישיר מהמזון אותו אנו צורכים. ישנם מזונות רבים שמכילים כולסטרול בהם, ביצים, בשר אדום ומוצרי חלב.

כולסטרול טוב וכולסטרול רע

קיימים שני סוגים של כולסטרול, כאשר לכל אחד מהם תפקיד שונה בגוף. כולסטרול מסוג LDL היוצר את הפלאק בעורקים וגורם לכל מיני סוגים של מחלות (הוא גם נקרא "כולסטרול רע") ויש כולסטרול מסוג HDL, כאשר עיקר תפקידו הוא להרחיק את ה"כולסטרול הרע" מהעורקים ולהביא לפירוקו.

גיל הזהב וכולסטרול

נסו לדמיין כמה כולסטרול מצטבר במהלך השנים  בגופו של אדם, עד שהוא מגיע לגיל הזהב. סביר להניח שכמות גדולה ונכבדת, על כן אנשים בגיל זה, סובלים מלא מעט בעיות רפואיות כמו, טרשת עורקים, התקפי לב, סוכרת, שבץ מוחי ועוד. למעשה, אם אדם בגיל הזהב, יעשה שינוי באורח החיים שלו, הוא עשוי להפחית את הסיכון לבעיות בריאותיות כמו אלו שתוארו לעיל. מה שגם עוד יכול לעזור ולתרום הוא להפסיק לעשן, לעשות יותר פעילות גופנית, לשתות אלכוהול במידה ולא בהגזמה והכי חשוב – לשמור על תזונה בריאה ולהימנע ממזונות עתירי כולסטרול.

טיפול בכולסטרול

ראשית יש לגשת לרופא המשפחה ולבצע בדיקות דם, שיבדקו את רמות הכולסטרול בגוף. אם צריך, הרופא ייתן תרופות להורדת רמת הכולסטרול בדם. מעבר לכך, יש כמובן להקפיד על תזונה נכונה ויש גם לעשות פעילות גופנית (לפחות 3 פעמים בשבוע). דבר נוסף שאפשר להתייעץ עליו עם הרופא הוא לקיחת תוסף תזונה שמסייע להורדת הכולסטרול בגוף, כדוגמת נוסטרול.

שורה תחתונה

שמרו על עצמכם ועל בריאותכם כבר מגיל צעיר. עשו בדיקות דם פעם בחצי שנה ובדקו את מצב הכולסטרול שלכם ובמידה ורמות הכולסטרול גבוהות אצלכם, הקשיבו להנחיות הרופא ותפעלו בהקדם וכמה שיותר מהר, על מנת לשפר את המצב הבריאותי שלכם.