טיפול טבעי בקרדית האבק בביטוי: קרדית אבק הבית

קרדית אבק הוא יצור קטן מאוד, 420 מיקרומטרים (מיקרוסקופי), אשר מוצאת את מקומה ברהיטים מרופדים, בוילונות, בשטיחים ובכלי המיטה. אז נכון, עצם היותה מיקרוסקופית, לא ניתן לזהות אותה, אך ההפרשות שלה גורמות לתגובות אלרגיות לעיתים בלתי נסבלות וכאלו שמפרות את השגרה. הקרדית חיה בבית בלבד והיא שורדת כל ימות השנה, ללא הבדל בין יום ללילה ובין חורף לקיץ ומי שרגיש אליה, יחוש/ אי נוחות וסביר שיתחיל להתעטש ללא הפסקה, העיניים שלו ייחלו לדמוע והאף ייזל – בהחלט תחושות לא נעימות, בלשון המעטה.

כך תלחמו בקרדית אבק

בכל גרם של אבק ניתן לאתר בין 200 ועד 300 קרדיות אשר אוהבות להתמקם בעיקר בחדרי השינה. באופן כללי הקרדית נמצאת בכל העולם וכך גם בישראל (אלא אם המדינה קרה מאוד או יבשה בה אחוזי הלחות נמוך מ – 50%.

קרדית האבק עלולה להטריד ולהציק ובטח למי שאלרגי לכך. כל עוד תקפידו על פרמטרים נקודתיים, כך תצליחו למזער את הופעת האלרגיות, כמו גם מזעור השימוש בתרופות, אשר מסייעות בהתמודדות עם האלגיות אותם תייצר "עבורכם" קרדית האבק.

  • שאבו את חדר השינה שלכם בכל אחד מימי השבוע – שאיבה יונקת את קרדית האבק ועל כן היא מאפשרת לכם למזער או למנוע כליל את נוכחות הקרדית. חשוב לוודא כי השואב הוא בעל מסנן E.P.A , כך ניתן לסנן את חלקיקי הקרדית מבלי שהם יחזרו בחזרה לחלל האוויר. הקפידו לשאוב את כל הבית, אך התמקדו בעיקר בחדר השינה.
  • ארגז מצעים – אם יש לכם ארגז מצעים מתחת למיטה, שקלו לוותר עליו ואחסנו את המצעים במקומות אחרים. תחת המיטה מצטבר אבק רב.
  • מצעים ייעודיים – משום שקרדית האבק יודעת לחדור לכלי המיטה לרבות מצעים, מזרונים כריות ועוד, חשוב לצפות את כלי המיטה במצעים ייעודים שמונעים את חדירת הקרדיט.
  • החליפו מצעים בתדירות גבוהה ככל האפשר ולא יותר משבוע בין החלפה להחלפה.
  • יש לכם שטיח בחדר? הוציאו אותו משום שהקרדיט אוהבת לחדור אל הסיבים ולהתיישב שם.
  • רהיטים – ככל שיש לכם ריהוט בחדר, הקפידו לנגב אותו באמצעות מטלית לחה לעיתים קרובות ולסלק את האבק ובכל מקרה, כדאי להימנע מריבוי רהיטים ועדיף להשאיר אך ורק את הרהיטים החיוניים לכם.
  • אפשרו לשמש לחדור את החלל, השמש קוטלת את קרדית האבק. אם קרני השמש לא מגיעות אל המיטה שלכם, אווררו את השמיכות והקריות ואם יש ביכולתכם גם את המזרן בחוץ, כך שקרני השמש ילטפו אותם.
  • השתדלו לשמור על ניקיון (מופתי ככל האפשר) בפילטרים / במסננים של המזגן. היה והקרדיט מתיישבת במסננים / בפילטרים, הפעלת המזגן תשחרר את הקרדית לחלל האוויר.

לסיכום – קרדית האבק עלולה להטריד ולשבש את איכות החיים. על מנת להימנע מהקרדית, חשוב להקפיד על ניקיון תמידי.