אם אתם סובלים מכאבי ראש עזים הנמשכים כמה שעות או אפילו כמה ימים, כנראה שאתם סובלים ממיגרנות. מדובר על בעיה רפואית ידועה, שסובלים ממנה לפחות 16 אחוז מתוך האוכלוסייה. מעבר לתרופות הייעודיות לטיפול במיגרנות, ניתן גם להשתמש בתוספי תזונה שונים. אלו יכולים לעזור בהחלשת עוצמת ההתקפים ואפילו במניעתם.

מיגרנה היא תופעה ידועה ומוכרת, כאשר הסובלים העיקריים ממנה הם נשים. בדרך כלל, כאב מיגרנה תוקף רק צד אחד של הראש ואצל חלק מהסובלים ממנה, יש תופעות נוספות המתבטאות בטשטוש בראייה, בחילות, דופק מהיר, רגישות לאור ורעש וכמו כן, ידוע גם שהתקף המיגרנה מתעצם ומחמיר כאשר מבצעים פעילות פיזית.

עד לא מזמן חשבו שמדובר על מחלה של כלי הדם. כיום, כבר ידוע שמיגרנה היא דבר שעובר בתורשה, כאשר המקור הוא הפרעה בתפקוד קליפת המוח הגדול. למעשה, אותה הפרעה משפיעה על גזע המוח והיא זאת שגורמת לשינויים בקוטר כלי הדם ואף לתגובה דלקתית. בגלל אותן תגובות, הסובלים ממיגרנות, חשים כאבים עזים.

איך אפשר להקל על המיגרנה?

ויטמין B12, B6 וחומצה פולית – אם יש מחסור ויטמינים הללו, יכולים להיגרם התקפי מיגרנה וכאבי ראש. מומלץ לערוך בדיקות דם ולבדוק האם הן מצביעות על מחסור באחד הויטמינים הללו. במידה ויש מחסור, יש לשקול ולהתייעץ לגבי לקיחת תוספי תזונה מתאימים.

ברזל – מחסור בו, עשוי להגדיל משמעותית את הסיכון לסבול ממיגרנות. גם כאן, מומלץ קודם כל לבצע בדיקות דם ולראות את רמת הברזל שיש בדם. אין לצרוך תוסף תזונה מבלי לבצע את בדיקות הדם, זאת משום שעודף בברזל יכול רק להזיק לגוף.

מגנזיום – הוא מסייע להרפיית שרירים וכלי דם מכווצים והוא בעל השפעה מרגיעה ואף חיוני לייצור אנרגיה בתאים. על פי מחקרים שנעשו בתחום, נמצא שהוא מסייע להפחית את התקפי המיגרנה ואף להחליש את עוצמתם. קיים מגוון של תוספי תזונה המכילים מגנזיום בהם: מגנזיום UP, מגנוקס ועוד. מומלץ להיוועץ עם רופא המשפחה בטרם רכישת התוסף.

אומגה 3 – אלו חומצות שומן שנמצאו בעלי חשיבות משמעותית בכל הקשור לפעילות התקינה של המוח. מעבר לכך, החומצות הללו פועלות כנוגדות דלקות ובשל כך מסייעות למיגרנה. כלומר הן עשויות להפחית את הדלקת שיש בתחילת המיגרנה.