הרי זה ידוע שרמות כולסטרול גבוהות בגוף, עשויות להביא ללא מעט מחלות, בהן גם מחלות לב. הכולסטרול מצטבר בדפנות כלי הדם שלנו, חוסם אותם ובכך נמנע מעבר של חמצן לתאי גוף. נוכל להוריד את רמות הכולסטרול על ידי ספורט, תזונה נכונה והימנעות מעישון. אך האם יש עוד דרכים להורדת הכולסטרול? אכן כן. המשיכו בקריאת המאמר ויכול להיות שתגלו דברים שלא ידעתם.

שמרי אורז אדום

הידעתם שעל פי הרפואה הסינית, הם נחשבים כמסייעים להורדת כולסטרול ולשיפור זרימת הדם? למעשה מדובר על שמרים שנוצרו מתהליך תסיסה של אורז אדום. אותם שמרים, מכילים חומר שדומה לחומר הנמצא בתרופות להורדת כולסטרול.

פקטין

הוא נמצא בהרבה פירות וירקות. תוכלו לזהות אותו למשל בחומר הנמצא בקליפה הלבנה המרירה שיש בתפוז. אותו חומר על פי מחקרים, נחשב למוריד רמות כולסטרול בגוף. הסיבים המצויים בקליפה, קושרים את שומני הכולסטרול אליהם. כך למעשה, בזכות הקשר הזה, הם מועברים למערכת העיכול, עוד לפני שהצליחו בכלל להיספג במערכת הדם.

בצל

ידוע לא רק בהפחתת כולסטרול, אלא גם בהפחתת סוכר בדם. מעבר לכך, הבצל מעלה את רמות הכולסטרול הטוב בגוף ומונע היווצרות של קרישי דם. לכן ההמלצה היא לאכול בצל מדי יום, על מנת לאזן את רמות הכולסטרול הטוב והרע בגוף.

טופו

גם אכילת טופו, עשויה לעזור בהורדת רמות הכולסטרול בגוף. זאת בזכות תרכובות כימיות המצויות בסויה. לתרכובות הללו יש השפעות חיוביות על העורקים ובכלל על מערכת הדם.

פיטוסטרולים

הם קיימים במזונות כמו פירות, ירקות, אגוזים, דגנים מלאים ושיבולת שועל. הם מונעים את ספיגת הכולסטרול ועל ידי כך הם משפרים את מאזן רמות הכולסטרול הטובות והרעות שיש בגוף.

שורה תחתונה

אלו רק חלק מהמזונות שתוכלו לשלב בתזונה היומיומית שלכם, על מנת לנסות להוריד את רמות הכולסטרול. מלבד המוזכר לעיל, ניתן גם להשתמש בתוספי תזונה כמו נוסטרול, על מנת להוריד את רמות הכולסטרול. בטרם השימוש וקניית התוסף, יש קודם כל להיוועץ ברופא המשפחה. אין לקחת את התוסף על דעת עצמכם. יש לבדוק את התיק הרפואי, לראות שהדבר לא מתנגש עם תרופות נוספות שאתם לוקחים ורק לאחר מכן בהחלטת הרופא – לנטול או לא לנטול את התוסף.