גלאוקומה טיפול טבעי

סובלים מבעיות ראייה, כמו טשטוש, פגיעה בשדה הראייה ודמעת מרובה? יכול להיות שהתסמינים מצביעים על גלאוקומה. הרפואה הטבעית מציעה פתרונות אפקטיביים ומעילים, המטפלים בתסמיני המחלה, ובגורמים לה.

מה זו גלאוקומה

כששואלים מה זה גלאוקומה מתכוונים למחלת עיניים כרונית שגורמת נזק עצבי לראייה.

לרוב המחלה שכיחה בקרב האוכלוסייה המבוגרת, למרות שיש גם תיעוד שלה גם בקרב ילדים. המחלה נגרמת לרוב מלחץ תוך עיני מוגבר, אשר נובע בגלל חוסר ניקוז תקין של הנוזל התוך עיני. הלחץ הגבוה פוגע בעצב הראייה וגורם נזק לסיבי עצב הראייה. בתחילת המחלה פוגעת הגלאוקומה בראייה ההיקפית של שדה הראייה. בהמשך עלולים להתפתח סיבוכי ראייה נוספים, עם התדרדרות בחדות הראייה, עד כדי עיוורון מוחלט.

גורמי סיכון נוספים לגלאוקומה הם אספקה לקויה של דם לעבר אזור עצב הראייה, מחלת הסוכרת ומחלה קרדיו- וסקולרית.

אבחון גלאוקומה

מטרת הבדיקה היא לוודא אם חליתם בגלאוקומה, או עשויים לחלות בה בעתיד הקרוב. ישנם כמה סוגי בדיקה, ביניהן:

  • בדיקת חדות ראייה –  מתבצעת על ידי רופא עיניים ובודקת את יכולת זיהוי מספרים וצורות בגדלים שונים, וממרחק קבוע.
  • בדיקת שדה ראייה –  מודדת את הראייה הצדדית (פריפרית). ראיה זו היא הראשונה אשר נפגעת מגלאוקומה. 
  • הרחבת אישון – מספקת תצפית טובה יותר לרופא העיניים לזהות סימני נזק בעצב הראייה.
  • טונטומטריה – בדיקת הלחץ התוך עיני. בדיקה זו מתבצעת במספר אופנים, כמו שימוש באור סגול למדידת לחץ, או בדיקה בבה נמדדת התנגדות העין למשב אוויר.
  • אמצעי הדמייה – בדיקה בה נעשה שימוש במכשיר המצלם את עצב הראייה והרשתית ומסייע להבין בנזק שנגרם להם, והערכה של כמות סיבי העצב הקיימים בעין. ירידה בכמות הסיבים מעידה על תהליך של גלאוקומה.

טיפול טבעי בגלאוקומה

הרפואה המערבית מתמקדת בעיקר בשמירה על לחץ תוך עיני תקין, באמצעות טיפות עיניים. יחד עם זאת, טיפול זה לא תמיד מבטיח את מניעת התדרדרות המחלה.

טיפול טבעי מהרפואה הסינית מסייע משמעותית בעצירת התדרדרות המחלה, לשיפור הראייה ועם תוצאות טיפוליות מיטביות. הטיפול לא נועד להחליף טיפות עיניים מהרפואה המערבית, אלא משלב שיטות ריפוי מרפואת עיניים סינית, כך שהתוצאות הן משמעותיות ביותר. 

עקרונות הרפואה הסינית מבוססים על ראיית התמונה הרחבה, התייחסות אל המטופל כמכלול וטיפול בסימפטום, בד בבד עם הטיפול בגורם. באופן זה ניתן לכל מטופל טיפול מדויק, מותאם למצבו ולגורמים לגלאוקומה, ובמטרה לשפר את מצב הגוף כולו ולחזק אותו, כך שיוכל להתמודד טוב יותר עם המחלה. לפי תפיסת רפואה סינית למחלות עיניים, גלאוקומה אינה רק מחלה מקומית אלא מושפעת מבעיה מערכתית כלשהיא. עם טיפול מקיף, בגורם ובסימפטום, יקבל המטופל מענה מיידי לבעיות הראייה, ומענה לטווח הארוך, במטרה לטפל בגורם שאחראי לגלאוקומה, למשל, לחץ דם גבוה, ערכי כולסטרול גבוהים, ועוד.

שיטות הטיפול הטבעי כוללות דיקור סיני מקל ומיטיב שיעילותו נמצאה משמעותית לחיזוק הגוף להקלה על הכאבים ולשיפור זרימת הדם למקום הפגוע. במקרה של גלאוקומה, בין השאר, הדיקור מתמקד בשיפור זרימת הדם אל עצב הראייה שנפגע.

במקרה הצורך ייעשה שימוש בפורמולות טבעיות מצמחי מרפא, שיותאמו אישית לכל מטופל ובהתאם למצבו. צמחי מרפא מסייעים להקלה בכאבים ותחושת הבעירה הפנימית, בניקוז הנוזלים שמצטברים בעין וניתן אף להפיק מהם טיפות עיניים שיאזנו את מצב העיניים.

גם לתזונה יש מקום חשוב ברפואה הסינית. נמצא שישנם מזונות שמיטיבים עם חולי גלאוקומה. בטיפול הטבעי ניתנות המלצות על תזונה המורכבת ממזונות אלו, מינונים וייעוץ תזונתי מקיף, לפי עקרונות הרפואה הסינית, כולל המלצות על תוספי תזונה המתאימים למטופל.

טיפול טבעי בגלאוקומה יכול למנוע את התדרדרות המחלה, לשפר את מצב החולים וראייתם ולחזק את הגוף, כך שיוכל להתמודד טוב יותר עם המחלה ותסמיניה.