בעיות כולסטרול לא רק אופייניות לגברים. למעשה, גם נשים סובלות מרמות כולסטרול גבוהות. את הכולסטרול מחלקים לשניים, יש את הכולסטרול הטוב והכולסטרול הרע. שני הסוגים הללו מיוצרים בכבד או מגיעים לגוף ממזון שאנו צורכים. כמות הכולסטרול בגוף מושפעת במידה רבה גם מהנתונים התורשתיים שקיבלנו. מה שכן, ניתן להפחית את הכמות הזאת, על ידי תזונה שתהיה בריאה ונכונה עבורנו.

רמת הכולסטרול הרצויה בגוף היא עד ל- 130 מ"ל מהכולסטרול הרע, בעוד שרמה של 160 מ"ל ומעלה נחשבת למסוכנת. אצל נשים, מומלץ שרמת הכולסטרול תהיה נמוכה יותר. כך למשל, רופאים ממליצים שרמת הכולסטרול הטוב אצל גברים תהיה לפחות 30 מ"ל ואילו אצל אנשים, מומלץ שתהיה רמה של לפחות 45 מ"ל של כולסטרול טוב.

תרופות להורדת כולסטרול

השילוב של התורשה והגיל במיוחד אצל הנשים, הוא קריטי עבור רמות הכולסטרול. על כן, במקרים רבים, הרופאים ממליצים על נטילת תרופות להורדת כולסטרול גם אצל נשים שהינן מנהלות אורח חיים בריא. אגב, כאן נזכיר ששמירה על אורח חיים בריא הכולל גם ביצוע של פעילות ספורטיבית, הימנעות מעישון ושמירה על תזונה מתאימה, יכול משמעותית לעזור בשמירה על רמות כולסטרול נמוכות. מה שכן, אם מדובר על נשים שהגיעו לגיל הבלות, אז יש בהחלט לנטול את התרופות המתאימות, משום המרכיב התורשתי.

ככל שנשים מתקרבות לגילאי 60 פלוס, הבדיקות השגרתיות לגילוי רמות הכולסטרול הן חשובות ביותר. בזכות אותן הבדיקות, ניתן לגלות רמות כולסטרול גבוהות ולטפל בזמן.

מלבד תרופות, יש גם תוספי תזונה כמו נוסטרול, הידועים כמסייעים להפחתת כולסטרול בגוף. בטרם השימוש בהם, יש להתייעץ קודם כל עם רופא המשפחה. אין לקחת את תוספי התזונה הללו ללא ייעוץ מתאים.

לשמור על אורח חיים בריא

מלבד ההשפעה של הגיל ועניין התורשה, יש גם את השמירה על התזונה המתאימה. הרי ידוע שעודף משקל אצל נשים, עשוי גם הוא להעלות את רמות הכולסטרול בגוף, מה שעשוי להביא גם לסיכוי גבוה יותר ללקות במחלות לב. לכן, על מנת להקטין את הסיכוי למחלות ועל מנת לשמור על רמות כולסטרול מאוזנות בגוף, יש גם להקפיד דיאטה מאוזנת.