בשלב זה או אחר, כמעט כל אישה אומרת לעצמה: ״לו רק יכולתי להחזיר את מחוגי הזמן ולטפל טוב יותר ומוקדם יותר בעור שלי״. על פי מחקר בינלאומי, הרצון הזה של מיליוני אנשים, הפך לתעשייה משגשגת. שוק האנטי אייג׳ינג, שהיה שווה 215 מיליארד דולר ב-2016, צפוי להפוך לאימפריה בשווי 331 מיליארד דולר עד 2021.

לא רק ניתוחי פנים בקליניקה של המנתח הפלסטי, או קרמים, מסכות וסרום על מדפי החנויות, אלא גם תוספי המזון נחשבים היום כאמצעי יעיל להעלמת סימני ההזדקנות הנראים לעין. אלא שזו טריטוריה מסובכת. אחרי הכול, אתם לא יכולים להוכיח מיד שמוצרים אלה אכן עובדים, כפי שמוכיחה את עצמה מתיחת פנים, מיד לאחר ההחלמה.

המומחים טוענים כי חסרות אמנם ראיות מדעיות קונקרטיות שוויטמיני היופי אכן פועלים, אבל עור גמיש יותר ניתן להשגה על ידי צריכה של שילוב חומרים נוגדי חימצון (כגון ויטמינים A ו-B), כמו גם בטא קרוטן, ליקופן, חומצות שומן אומגה 3. את אלה אפשר לקבל היום גם על ידי אכילת מזון מלא (מזונות שעברו תהליכי עיבוד מינרלים ולא כוללים חומרים מלאכותיים).

עוד מציינים המומחים כי רמות הלחץ, איכות השינה והבחירות התזונתיות – משפיעות על הבריאות ועל המראה של העור שלנו. תוספי מזון יכולים להשפיע על ההזדקנות, במיוחד אם אנחנו לא מקפידים על תזונה בריאה. ואם זה המצב, מומלץ לדבר עם הרופא על האפשרות להוסיף לתזונה תוספי מזון נגד הזדקנות, כגון התוספים הבאים:

  • הליוקר – Heliocare

כלל מספר אחד לשמירה על עור צעיר הוא להגן עליו מפני השמש. תוספת אנטי אייג׳ינג המכילה תמצית הידועה בדרום אמריקה כ-Polypodium Leucotomos, הוכחה כחומר המגדיל את משך הזמן הדרוש לעור להישרף מקרני השמש המזיקות.

אנשים עם מחלת עור המתבטאת בכתמים כהים – melasma – מדווחים כי כשהם משתמשים בהליוקר, העור שלהם מתחיל סוף סוף להתבהר ולקבל גוון טבעי ויפה יותר.

יחד עם זאת, מדגישים רופאי העור, אין כדור שיכול להחליף את קרם ההגנה. אבל, מלבד קרם ההגנה, יש רופאים הממליצים על גלולה אחת בבוקר, וגלולה נוספת בימים בהם אתם מבלים זמן ממושך בחוץ.

  • אבץ – Zinc

האבץ הוא מינרל חיוני לחיזוק המערכת החיסונית. הוא מסייע לריפוי פצעים ויכול גם להגן על העור מפני נזקי ה-UV של השמש. מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Nutrition, מצא כי מחסור באבץ בחולדות, גרם לליקויים בתיקון הדנ״א שיצרו רדיקלים חופשיים, שיכולים להאיץ את תהליך ההזדקנות. אבל, ממצאים על חולדות לא מתורגמים מיד לבני אדם, אלא מעודדים מחקר נוסף.

בעוד שהעדויות הנוכחיות על יעילות האבץ הן מוגבלות, מה שזמין היום, נראה מבטיח. למבוגרים מומלץ לא לצרוך יותר מ-40 מיליגרם אבץ ליום.

  • קו אנזים 10Q

את הקו אנזים 10Q, תרכובת נוגדת חמצון, הגוף מייצר באופן טבעי כדי לסייע בהמרת מזון לאנרגיה. המדע מציע שהקו אנזים 10Q עשוי לעזור להפחתת קמטים ולשיפור מרקם העור. מחקרים מצאו כי תוספים אלה עשויים להקל על בעיות הקשורות לגיל. מחקר אחר מצא כי מבוגרים אשר לקחו תוספת יומית של קו אנזים 10Q במשך 12 שבועות, חוו הפחתה ניכרת של קמטים, ושיפור מראה העור.

לא לכל האנשים חסר בגוף קו אנזים 10Q, ואל תשכחו שהגוף מייצרת אותה באופן טבעי (אם כי תהליך זה מואט ככל שמתקדמים בגיל). בכול אופן, תוסף מזון זה עלול להיות מלווה בתופעות לוואי מזיקות כולל קרישי דם. לכן, חשוב להתייעץ קודם עם הרופא ולוודא שזה מתאים לכם.

  • קולגן פפטידים – Collagen Peptides

ישנן שתי חומצות אמינו בחלבון הקולגן – פרולין וגליצין (proline & glycine), ושתיהן חיוניות להיווצרותם של מפרקים, עצמות, שרירים וגידים, ולתיקונם. אבל הם גם עוזרים לשמור על מראה מתוח של העור. מחקר מצא כי נשים שצרכו בין 2.5 ל-5 גרם קולגן במשך 4 או 8 שבועות, הפגינו שיפור משמעותי בגמישות העור, בהשוואה לאלה שלקחו פלסבו.

  • ויטמין C

כולם נוטלים ויטמין C, כדי להתגונן מפני הצטננות ושפעת. אבל ויטמין זה הוא גם נוגד חמצון חזק שעשוי לשפר את מרקם העור ומראהו. ויטמין C, המכונה גם ׳חומצה אסקורבית׳, מגרה את העור לייצר קולגן ובכך גם מסייע להפחתת הקמטוטים העדינים שעלולים להיווצר כתוצאה מחשיפה לשמש, לחום או לזיהומים.