תזונה לכל עת – מדריך נשי לתזונה בריאה ונכונה

מכיוון שיש לא מעט שינויים שחלים בגוף של האישה הגורמים להשפעות שבאות לידי ביטוי במשקל שמשתנה, בעור, בעצם, במערכת השתן, במערכת הרבייה, בלב ואפילו במצב הרוח, יש להקפיד על תזונה מתאימה בהתאם לגיל האישה.

אז איך תוכלו לדעת מהי התזונה המתאימה לכן? המשיכו בקריאה ותוכלו לגלות.

שנות העשרים של האישה

מבחינת מערכת העיכול – יש להקפיד על שתייה של 8 כוסות מים במים, יש לשלב בתפריט ירקות ופירות טריים ומבושלים וכמו כן להרבות במזונות המכילים דגנים מלאים, קמחים מלאים ולעסוק בפעילות גופנית.

מבחינת מערכת השתן – לא מעט נשים צעירות בגילאי ה-20, סובלות מדלקות בדרכי השתן. על כן, על מנת להימנע מדלקות מסוג זה, יש להרבות בשתיית מים, יש לשתות מדי יום כוס או שתיים של מיץ חמוציות וכמו כן מומלץ לאכול יוגורט פרוביוטי.

מבחינת מחזור חודשי – יש לאכול יותר פחמימות מורכבות וכמו כן להפחית בצריכת קפאין ומלח ולשלב בתפריט בוטנים ושקדים העשירים במגנזיום ועשיים להשפיע לחיוב על השרירים ובכך להקל על התסמינים של המחזור החודשי.

שנות השלושים של האישה

בגיל זה מוגדר כגיל הפוריות. הכוונה היא שבגיל הזה, יש הרבה נשים החוות הריונות, לידות והנקות. בגלל כל המצבים הגופניים האלה, שהאישה עוברת, יש לתזונה השפעה מכרעת וחשובה על הגוף ובכלל על המצב של האישה.

מבחינת בריאות ההריון והעובר – יש לצרוך חומצה פולית. יש לה חשיבות בכל הקשור להתפתחות של מערכת העצבים אצל העובר. כמו כן, יש לצרוך גם אומגה 3. מדובר על חומצות שומן שבונות את המוח של העובר וגם משפיעות על התפתחותו. מומלץ לצרוך בזמן ההריון דגים עשירים בחומצות שומן מסוג אומגה. מי שלא צורכת דגים, יכולה לטול תוסף תזונה המכיל חומצות שומן וכזה המותאם לנשים הרות וכמו כן לנשים מניקות.

שנות הארבעים של האישה

מבחינת משקל – חשוב להבין שהחל מגיל 30, קצב חילוף החומרים מואט. לכן עם הזמן מעל גיל 30 ובפרט מעל גיל 40, קשה יותר לשמור על המשקל. יש לעשות יותר פעילות גופנית, יש לבדוק מה אוכלים ומה צריך לאכול יותר ומה פחות (לדוגמה יש להפחית במתוקים ומאכלים משמינים).

מבחינת העור – העור כבר לא מתוח וצעיר כמ פעם. זאת משום שהגוף חווה כל מיני מצבים גופניים שונים (הריונות, לידות), שינויים הורמונליים ועוד. אפשר להשתמש במוצרים קוסמטיים וכמו כן אפשר גם להקפיד על תזונה ודברים טבעיים. לדוגמה, אפשר לשתות 10-12 כוסות מים וכמו כן לאכול ירקות ופירות המכילים פיגמנטים צמחיים כמו, ליקופן, לוטאין, בטא קרוטן ועוד. מעבר לכך, ניתן גם לצרוך תוספי תזונה האחראים לטיפוח העור, השיער והציפורניים. אחד מהתוספים המוכרים הוא ביוסיל.