תזונה להורדת כולסטרול – מאיזה דברים כדאי להימנע ואיזה דברים כדאי להוסיף לתזונה?

אם לא פעם שאלתם את עצמכם איך תוכלו להפחית את רמות הכולסטרול, אז דעו שתוכלו לעשות זאת באמצעות שמירה על משקל גוף תקין, הקפדה על אכילת מוצרים דלים בשומן וכמו כן על ידי לקיחת תוספי תזונה מתאימים. הכולסטרול הוא סוג של אויב עבורנו. מה שכן עליכם לזכור שהוא בגדר אויב, רק כאשר רמתו בדם היא גבוהה ואז הדבר עשוי לגרום לבעיות בריאותיות וכמו כן למחלות שונות. מסתבר ש-30 אחוז מהכולסטרול שיש בגוף מקורו בתזונה ואילו 70 אחוז ממנו מיוצר בכבד ובאיברים נוספים בגוף.

תסכימו איתנו, שניתן בהחלט לשלוט על כולסטרול שנכנס לגוף שלנו מהמזון אותו אנחנו צורכים. מה שכן, יש הרבה כולסטרול שמקורו הוא בגנטיקה ועדיין לא הצלחנו להגיע לשליטה על הגנים שלנו. למי שסובל מכולסטרול עקב גנטיקה, יש ייצור מוגבר ורמות גבוהות של כולסטרול. ניתן לטפל בבעיה על ידי תרופות וכמו כן באמצעות נטילת תוספי תזונה מתאימים, כמו נוסטרול למשל. גם כאן, נזכיר שיש להתייעץ קודם כל עם רופא המשפחה, בטרם נטילת התוסף או התרופות.

מה מכיל תפריט להורדת כולסטרול?

כולסטרול ובפרט שומן רווי, נמצאים בעיקר בשומן שמקורו מן החי. המטרה בתפריט להורדת כולסטרול היא להפחית אוכל מהמקורות הללו. כך יש להפחית צריכה של מוצרי חלב וגבינות, בשר, חמאה, מרגרינה, קוקוס, שוקולד, גלידות ועוד. יש גם להפחית מוצרים כמו, פיצה, בורקס וכו’. כן יש להעדיף מוצרים מהחי שהינו דל שומן וכמו כן יש להחליף את השומן מן החי בשמנים צמחיים וכמו כן יש לאכול מזון המכיל שומן בלתי רווי. מזון כזה כולל אגוזים, שקדים, טחינה, אבוקדו וכו’. אם אתם צורכים ביצים, יש להפריד בין החלמון לחלבון. עליכם לדעת שהכולסטרול נמצא בחלמון. לכן, עליכם להפחית את צריכת החלמונים למקסימום 2 בשבוע. יש להרבות במזון הכולל סיבים תזונתיים כמו, קמח מלא, סובין, אורז מלא, קטניות, פירות וירקות. על מנת להשלים את התזונה, יש להרבות גם בירקות ופירות מכל הסוגים. רצוי לגוון בסוג הירקות ובצבעים שלהם.

שורה תחתונה

אם תקפידו על תפריט מאוזן ובריא, אתם תוכלו לשמור על רמות כולסטרול תקינות בגוף. את התפריט הזה, תוכלו לשלב עם תוספי התזונה המתאימים ועם ייעוץ רפואי נכון והרי לכם חיים בריאים ובעיקר מאוזנים. נסו גם לשלב פעילות ספורטיבית שאתם אוהבים לעשות. פעילות כזאת יכולה גם היא לעזור לשמור על גוף בריא.