נטילת ויטמינים ותוספי תזונה הינה פעולה חיונית לכל אחד ואחת מאיתנו בכל גיל ובכל מצב בריאותי וגופני כאחד. כידוע, מערכות גופנו השונות הולכות ונחלשות עם השנים ולפיכך קיימת חשיבות רבה לנטילת ויטמינים ותוספי תזונה גם בקרב נשים וגברים בגיל השלישי וגם בקרב אנשים סיעודיים המתמודדים עם מערכות גוף מוחלשות לאורך כל ימות השנה.

בני גיל הזהב ואנשים סיעודיים עלולים לסבול יותר ממחלות ויראליות ומחלות זיהומיות וזאת לנוכח ירידה מתמשכת בחוזקה של המערכת החיסונית בגופם ולכן חשוב שהם יקפידו על נטילת תוספי ויטמין מסוג D ו-C הידועים כויטמינים המסייעים רבות לחיזוקה של המערכת החיסונית בגופנו. במידה והם אינם יכולים להקפיד על נטילת הויטמינים באופן יומיומי קבוע (מסיבות שונות), חשוב שאותם עובדים זרים לסיעוד המטפלים בהם יעשו זאת עבורכם וידאגו לכך שהקשישים והחולים הסיעודיים בהם הם מטפלים ייטלו את מינון הויטמינים הנדרש.

אם נתייחס לרגע לויטמין D שאחד ממקורות הויטמין טמון בקרני השמש, נגלה כי ויטמין זה הינו חיוני ליצירת הסידן והזרחן בגוף והוא אחראי בין היתר על ספיגת הסידן במעיים. ויטמין זה תורם רבות לחיזוקה של המערכת החיסונית גם בקרב קשישים וגם בקרב חולים סיעודיים החשופים יותר מכל אחד אחר להתפרצותן של מחלות ויראליות המאפיינות את חודשי החורף דוגמת: שפעת, התקררות וכדומה וגם למניעת מחלות זיהומיות הנובעות על רקע הימצאותם של נגיפים וחיידקים מזהמים במערכת החיסון. מכיוון שויטמין D איננו מצוי במקורות תזונה רבים בדומה לויטמין C שכידוע מצוי בכל פרי הדר ובמרכיבי תזונה נוספים, חשוב לחשוף את הקשיש או החולה הסיעודי לקרני השמש ברמה היומיומית ולהפקיד על מינון נכון של תוספי ויטמין D, כאשר בחודשי החורף במהלכם כמעט ואין ימים שטופי שמש היכולים לספק לגופנו את המינון הנכון של הויטמין, חשוב לשמור על הקפדה יתרה בכל הנוגע לנטילת הויטמין כתוסף.

סוגי ויטמינים חיוניים נוספים עליהם חשוב להקפיד בגיל השלישי

ויטמין חשוב נוסף לבני ובנות הגיל השלישי הינו ויטמין E האחראי בין היתר על הגנת ריאותינו מפני חומרים מזהמים. ויטמין E הוכח כאחד מהויטמינים החיוניים ביותר לעיכוב מחלות הקשורות לגיל הזקנה, לרבות, דמנציה, פרקינסון, אלצהיימר וכדומה. בנוסף, ויטמין זה משפר את זרית הדם וכך מסייע גם למניעתן של מחלות לב ומחלות בכלי הדם. חשוב לציין שמחסור בויטמין E  עלול להוביל לפגיעה במערכת העצבים ולהיחלשותה של מערכת השרירים בגוף עד כדי ניוון שרירים ושיתוק במקרים מסוימים.

לסיכום, נטילת ויטמינים כתוספי תזונה הינה פועלה חיונית והכרחית עבור כל אחד ואחת מאיתנו ובעיקר לאילו מבינינו הנמנים על אוכלוסיית הגיל השלישי (גיל הזהב) ועל החולים הסיעודיים שבינינו. לפני נטילת הויטמינים כתוספי תזונה חשוב להיוועץ עם רופא המשפחה ולהתאים את מינון הויטמינים בהתאם למצבו הגופני –פיזיולוגי של החולה הסיעודי או הקשיש.