גיל הזהב, אולי יותר מכל תקופת חיים אחרת, מחייב אותנו בהקפדה יתרה על שמירה על הבריאות וזאת לנוכח הזדקנות הגוף, היחלשותה על המערכת החיסונית והיחלשותן של מערכות פיזיולוגיות כאלו ואחרות בגופנו. כיום, לנוכח העלייה המתמדת בתוחלת החיים, קיימת מודעות רבה לצורך בשמירה על הבריאות בקרב בני ובנות גיל הזהב, כאשר השמירה על הבריאות בגילאים אלו מתאפשרת בין היתר הודות לפיתוחים מתקדמים בענף הרפואה הקונבנציונאלית והאלטרנטיבית כאחד.

כאשר מדברים על שמירה על הבריאות בקרב בני ובנות גיל הזהב, מדברים בין היתר על ארגון סביבת חיים תומכת המאפשרת למעשה שמירה על הבריאות. ארגון סביבת החיים הינה פעולה חיונית בין אם היא מיושמת במתחמי דיור מוגן ובתי אבות ובין אם היא מיושמת באופן אישי בסביבת מגוריו הפרטיים של הקשיש/ה. ארגון סביבת החיים כוללת מספר פעולות אשר נועדו לשפר ולהטיב עם הפעולות היומיומיות להן נדרש הקשיש/ה, לרבות, רכישת מכשירי שמיעה, התאמת סביבת המגורים לצרכיו הפיזיולוגיים וכדומה.

טיפים לשמירה על הבריאות בגיל הזהב

מחקרים שונים בקרב בני ובנות הזהב מעידים על כך שפעילות גופנית סדירה וקבועה, תורמת רבות לשמירה על הבריאות ולכן היא מומלצת לכל אחד ואחת מביניכם בהתאם למגבלות הפיזיולוגית השונות האופייניות לגילאים המתקדמים יותר. לצורך קיומה של פעילות ספורטיבית כזו או אחרת בקרב בני ובנות הגיל השלישי, אנו ממליצים לכם להיוועץ עם הרופא המטפל בכל הנוגע לסוג, אופי ומשך הפעילות המותאמת עבורכם ברמה האישית.

כמו כן, חשוב להפקיד על תזונה נכונה ומאוזנת המורכבת ממינונים נכונים ומדויקים של כל אבות החוצים לנו ובמידת הצורך אנו ממליצים לכם גם ליטול תוספי תזונה ו-ויטמינים שונים המסייעים למגוון רחב של פעולות פיזיולוגיות המתרחשות בגופנו בכל רגע נתון.

דרך נוספת לשמירה על הבריאות בגיל הזהב היא באמצעות קיומה של שנת לילה מסודרת וקבועה בת מספר שעות ממושכות וזאת בנוסף למנוחת צהריים יומיומית. השילוב בין תזונה נכונה, פעילות ספורטיבית מתונה (אך קבועה וסדירה) ושינה מספקת ואיכותית תספק לכל אחד ואחת מבני/בנות גיל הזהב שביניכם, אורח חיים בריא התורם רבות גם לבריאותכם הכללית וגם למצב הרוח. הקפדה יתרה על הכללים הנ”ל, תסייע לכם לשמור על רמת תפקוד עצמאי.

כמו כן, אנו ממליצים לכם להקפיד לקבל חיסונים עונתיים כנגד שפעת ודלקת ריאות ובכך להפחית ככל הניתן את התחלואה והתמותה עקב מחלות אלו הידועות כמחלות העלולות להסתבך ככל שגילנו הכרונולוגי עולה. במקביל, חשוב לשמור על רמת חיוניות ואנרגיה ברמה כזו או אחרת ולהקיף את עצמכם בבני משפחה וחברים ואף לקיים פעילות יומיומית של תחביב מסוים אותו מומלץ שתאמצו לחייכם.

לסיכום, שמירה על הבריאות בגיל הזהב ניתנת ליישום במסגרת מספר פעולות פשוטות התורמות גם לבריאותכם, גם ליכולת התפקוד העצמאי שלכם וגם לשיפור מצב הרוח והתחושה הכללית.