פעילות גופנית ומגנזיום – האם יש קשר ומהו הקשר?

יש לא מעט אנשים המבצעים פעילות גופנית כדוגמת אימוני ריצה ארוכים. אחד התוספים הנפוצים והטובים להתאוששות מאותם אימונים, הוא תוסף המגנזיום. יש לא מעט מאמנים וספורטאים הממליצים עליו. מה שכן, לא כולם יודעים בוודאות מה זה מגנזיום, מתי צריך לקחת אותו, האם לפני או אחרי האימון ובכלל מה אמורים להרגיש כאשר לוקחים אותו. המשיכו בקריאת המאמר ותוכלו לקבל מידע בנושא.

המגנזיום

מגנזיום נמצא כמעט בכל מקום בגוף שלנו. הוא שחקן מרכזי בהרבה מאוד תגובות הנוצרות בגוף. מעבר לכך, הוא שותף פעיל בהמון תהליכים המתקיימים בגוף. חלק מהפעילות של המגנזיום כוללת בנייה של חלבונים, מטבוליזם של חומצות שומן וחומצות אמינו. מעבר לכך, המגנזיום גם פועל כווסת ובקר של יציבות הממברנות של התאים וכמו כן פועל בכל הקשור לשרירים בגוף.

מגנזיום ופעילות גופנית

מחקרים קליניים שונים שנעשו בתחום, מצאו שמחסור במגנזיום עשוי לגרום לפגיעה ביכולת הגופנית. לשם כך, הותאם תוסף מגנזיום, שהצליח לשפר את מצב כיווצי השרירים וכל זאת תוך ימים ספורים. מעבר לכך, מחקרים אחרים, הראו שלאחר אימוני ספורט שונים, יש עלייה משמעותית בכמות המגנזיום המופרשת בשתן. כמות המגנזיום שהולכת לאיבוד בצורה זאת, תלויה בעוצמת האימון. כך יוצא שאם המתאמן מבצע אימון אינטנסיבי, הוא עשוי לאבד לא מעט מגנזיום. אגב, ביום שאחרי האימון, רמות המגנזיום בגוף חזרו להיות תקינות. בעקבות אותם המחקרים, ניתן היה להעיד על הצורך במגנזיום, בייחוד כאשר מבוצעים אימונים אינטנסיביים.

המלצה יומית למגנזיום

ההמלצות נקבעו על ידי ארגון הבריאות האמריקאי. אלו המלצות שהראו שגם אנשים שלא מתאמנים, עדיין זקוקים גם הם לכמויות גבוהות יותר של מגנזיום ביום. ההמלצות מתייחסות לגילאי 19-50:

גברים – 420 מ”ג ליום
נשים – 320 מ”ג ליום

הנחיות לתוסף מגנזיום

יש לא מעט תוספי מגנזיום הנמכרים בחנויות טבע, בתי מרקחת ורשתות פארמה. ביניהם ניתן למצוא תוסף תזונה בשם מגנזיום UP, מגנוקס ועוד. עליכם לבדוק מהו התוסף המתאים לכם. את תוסף המגנזיום, אנו לוקחים על מנת למנוע מצבי מחסור עתידיים או על מנת להשלים חוסרים עקב אימוני ספורט אינטנסיביים. את המגנזיום, מומלץ לקחת לאחר פעילות גופנית. כמו כן, ניתן לקחת את המגנזיום לפני השינה, על מנת לעזור לגוף להרפות את השרירים. לא מומלץ לקחת יותר מכדור או שניים של מגנזיום ביום. לפני לקיחת התוסף, מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה, דיאטן קליני או פיזיולוג ספורט.