כולנו מעוניינים לשמור על הבריאות שלנו. מהו כולסטרול טוב ומהו הנזק של הכולסטרול הרע? ומה אפשר לעשות כדי למנוע את הנזק?

בכל גוף יש רמה מסוימת של כולסטרול. מדובר בחומר שומני שיש לו נוכחות בתאי הגוף שלנו. הגוף סופג את הכולסטרול מהמאכלים שאנחנו אוכלים, וגם מייצר אותו בעצמו. ניתן להבחין בין שני סוגים של כולסטרול. חשוב להבחין בין השניים כדי לדעת להעדיף מאכלים מסוימים על פני אחרים מזיקים. חשוב לעקוב אחר הבדיקות ולהיות מודעים לתופעה. וזאת על מנת להפחית את הנזקים הבריאותיים ולשמור על המצב הבריאותי.

על הרע ועל הטוב

הכולסטרול הרע נקרא גם LDL. כולסטרול זה הוא בעל צפיפות נמוכה. הוא זה שאחראי על פיזור הכולסטרול בכל הגוף שלנו. ממנו ננסה להימנע ככל האפשר ונחפש אחר דרכים להפחית בצריכה של מאכלים המכילים אותו. הכולסטרול הטוב נקרא HDL. התפקיד שלו הוא לאסוף את הכולסטרול מרחבי הגוף שלנו והוא מחזיר אות אחר כבוד לכבד.

אדם שמפתח כולסטרול גבוה חשוף לסיכונים רבים –  טרשת עורקים שמובילה בהמשך להתקף לב או לשבץ מוחי. תופעות אלו נוצרות לרוב למי שיש לו נטייה גנטית לכך. כמו כן יש לדעת כי מאכלים עתירי שומן מרבה את הכולסטרול הרע. אמנם כנגד הנטייה הגנטית אין מה לעשות, אך באשר לתזונה יש לנו בהחלט מה לעשות…

מי שסובל מכולסטרול גבוה יחפש אחר הדרך להפחית את הערכים הגבוהים המסכנים את החיים שלו. את זה אפשר לעשות באמצעות שינוי אורח החיים. כלומר שינוי התזונה ברמה היומיומית וכן הוספת פעילות גופנית לסדר היום. פעמים ימליץ רופא על נטילת תרופות להורדת ערכי הכולסטרול. קיימים תוספים טבעיים שעשויים אף הם להועיל – נוסטרול עשוי להועיל להפחית במידה ניכרת את רמת הכולסטרול.

חשוב לסגל לעצמנו אורח חיים בריא. אם אתם סובלים מהתופעה יהיה עליכם למצוא את הדרך הנכונה להחזיר לגף שלכם את האיזון. כי הבריאות שלנו שווה המון. וזה לגמרי לא משחק ילדים. עקבו אחר ערכי הכולסטרול וודאו כי אתם לא חורגים.