הידעתם שהמגנזיום הוא אחד המינרלים החשובים ביותר לגופינו? הוא אחראי על דופק סדיר, בריאות העצמות ועל שמירה על לחץ דם מאוזן. מלבד זאת, הוא גם מאוד פעיל ומשתתף בהמון תהליכים ביולוגיים המתרחשים בגוף האדם.

המגנזיום מצוי במאכלים כמו, פולי סויה, דגנים מלאים, אגוזים, ירקות עליים ועוד. לרשימה המלאה של המאכלים המכילים מגנזיום, חפשו בגוגל את הצירוף: “מזונות עשירים במגנזיום”. כמו שנאמר לעיל, את המגנזיום ניתן לצרוך דרך המזונות השונים או על ידי שימוש בתוספי תזונה המכילים את הצריכה היומית של מגנזיום בהתאם לגיל שלנו ובהתאם להיותנו גברים, נשים או ילדים.

על מחסור במגנזיום

זוהי תופעה נדירה יחסית. מה שכן היא בהחלט יכולה להיות אצל כל אחד ובכל גיל. התופעה מוכרת בעיקר אצל אנשים הסובלים מבעיות בכליות, חולי קרוהן, כאלה הנוטלים תרופות נגד סרטן וסוכרת ואנשים הצורכים כמויות גדולות של אלכוהול.

מהי הצריכה המומלצת של מגנזיום?

אם אתם צורכים אותו דרך המזון או באמצעות תוספי תזונה, שימו לב למינונים המומלצים בטבלה שלנו:

צריכה מומלצת יומית (מ”ג) ילדים (לפי גיל)
80 1-3
130 4-8
240 9-13
  נשים
360 14-18
310 19-30
320 31+
  גברים
410 14-18
400 19-30
420 31+

 

מקור טבעי למגנזיום

כמו שהזכרנו לעיל, ישנם המון מזונות שעשירים בו. נסו לצרוך אותם ולשלב אותם כחלק בלתי נפרד מהתפריט היומי שלכם. אלו כוללים עלי תרד, אגוזים, פולי סויה, דגנים מלאים.

nuts-1261930_640

האם יש צורך במגנזיום בהריון?

כפי שהזכרנו, המגנזיום בריא לכל אחד מאתנו – גבר או אישה. ישנה המלצה של תזונאים במיוחד לנשים בהריון ולאחר לידה, לצרוך מגנזיום. כאשר האישה מניקה, המגנזיום בכמות הנחוצה, יועבר ישירות לתינוק.

סיכונים ותופעות לוואי בנטילת מגנזיום

אם אתם נוטלים מגנזיום על ידי תוספי תזונה, אתם צריכים להיות מודעים גם לכך שיכולים להיות תופעות לוואי. ממש כמו כל נטילה של תוסף תזונה או תרופה. לפני הכל, היוועצו ברופא המשפחה שלכם. אל תרכשו את התוסף או תינטלו אותו על דעת עצמכם. אלו הן חלק מהתופעות:

מצב של נטילת מנת יתר של מגנזיום – עשוי לגרום לחולשה, בחילות, עייפות ולחץ דם נמוך.

תופעות לוואי מוכרות – התכווצויות, בחילות, שלשולים

נוטלים תרופות מרשם? שימו לב! לעיתים השילוב של המגנזיום עם התרופות הללו, עשוי להרע למצבכם הבריאותי. על כן, במידה ואתם נוטלים באופן קבוע תרופות מרשם, קודם כל התייעצו עם הרופא שלכם.

 

להעמקה בנושא ולקריאת המלצות משרד הבריאות לגבי צריכת מגנזיום: תזונה בריאה ומגנזיום