מגנזיום הוא אחד המינרלים החשובים ביותר בגוף. למעשה, הוא מרכיב חיוני ב-300 תהליכים המתקיימים בגופינו. הוא אחראי למערכת החיסון, העצמות, הלב, השרירים, העצבים ולמערכות נוספות. מגנזיום נמצא בגוף במינון של 25 גרם בערך, כאשר חצי מהכמות הזאת נמצאת בשרירים שלנו, 20 אחוז מהכמות נמצאת בתאים ורק אחוזים בודדים (1-2 אחוז) נמצאים בדם שלנו. עקב כך, קשה לגופינו לשמור על כמות קבועה של מגנזיום במחזור הדם.

מה יכולות להיות הסיבות לרמות נמוכות של מגנזיום?

ישנן מגוון סיבות בהן, תזונה לקויה, מים מותפלים (הם אינם מכילים מגנזיום), מזג אוויר וחשיפה לשמש (כאשר חם ואנחנו מזיעים, אנחנו גם מאבדים מגנזיום ומצבי לחץ ומתח.

כאשר המגנזיום תקין בגוף, מהן היתרונות?

כשיש רמות תקינות של מגנזיום בגוף, הדבר עשוי לסייע למניעת מצבים רפואיים כמו סוכרת, מחלות לב וכלי דם, מניעת היווצרות קרישי דם שעשויים להוביל למצבים של פקקת ושבץ מוחי, יתר לחץ דם (מגנזיום תורם לאיזון לחץ דם בגוף), בריאות העצמות וכולסטרול (בקרב אנשים שיש להם מינון תקין של מגנזיום, ניתן לראות שיש עלייה ברמות הכולסטרול הטוב בגוף וירידה ברמות הכולסטרול הרע בגוף).

צריכה יומית מומלצת של מגנזיום

גיל שנה עד שלוש שנים: 80 מ”ג ביום

גיל ארבע עד שמונה שנים: 130 מ”ג ביום

גיל תשע עד 13: 240 מ”ג ביום

גיל 14 עד 18: 410 מ”ג לגברים, 360 מ”ג לנשים

גיל 19 עד 30: 400 מ”ג לגברים, 310 מ”ג לנשים

מעל גיל 31: 420 מ”ג לגברים, 320 מ”ג לנשים

מקורות למגנזיום

יש לשלב מזונות המכילים מגנזיום כמו, אגוזי מלך, זרעי פשתן, זרעי צ’יה, עדשים שחורות, חומוס גרגירים, תרד, פטרוזיליה, בזיליקום, כוסמת, דוחן, קינואה אדומה, קינואה שחורה ועוד. ניתן גם לשלב תוספי תזונה המכילים אותו כמו למשל, מגנזיום UP.

מהם הסימנים המקדימים למחסור במגנזיום?

חולשה, עייפות, התכווצות שרירים, אובדן תאבון ועוד. ניתן לבקש בדיקות דם וכך לבדוק את רמת המגנזיום בדם ולטפל בהתאם.