באמצעות הדרכים שיפורטו במאמר זה, ניתן למנוע כאבי פרקים וברכיים או להפחית את עצמתם ולשמור על הגוף בריא וחזק לאורך זמן.

כאבי פרקים וברכיים הם תופעה המיוחסת בעיקר לגיל השלישי, אך היא יכולה להופיע גם באנשים צעירים ובכל המקרים מדובר בתופעה לא רצויה, המגבילה את טווח התנועה ומקשה על התפקוד היומיומי. חשוב להיות ערניים לכאבי פרקים וברכיים וללכת להיבדק אצל רופא, כדי לדעת האם מקור הכאבים בזיהום, בשחיקת סחוס או בגורם אחר ולפי זה להתאים את הטיפול.

כיצד להימנע מכאבי פרקים וברכיים?

אנטיביוטיקה ומגה גלופלקס, אלו שני מושגים המוכרים היטב למי שסובל מדלקות פרקים ומכאבי ברכיים. אולם, לפני שמגיעים למצב בו יש צורך בתוספי תזונה או בתרופות להקלה, אפשר ורצוי ללמוד על הדרכים בהם ניתן למנוע את הכאבים.

ההימנעות מכאבי פרקים וברכיים תלויה בשלוש פעולות עיקריות:

שמירה על תזונה מאוזנת – בהקשר שלנו, שמירה על תזונה נכונה תסייע להשיג שתי ציפורים במכה אחת. גם לתת לגוף את כמות האומגה 3 לה הוא זקוק באופן יומי כדי לשמור על הסחוס ועל המפרקים וגם כדי למנוע עלייה גדולה במשקל הגוף, שעלולה ליצור עומס יתר על הברכיים וליצור כאבים חזקים.

פעילות גופנית מתונה – פעילות גופנית חשובה לבריאות הגוף, אך כשמדובר בכאבי פרקים וברכיים חשוב לבצע פעילות גופנית בצורה מתונה ובאופן מותאם לגוף. כלומר, יש להימנע מספורט המפעיל לחץ ממושך על אזור הברכיים ולהעדיף פעילות כמו שחייה. באותו הקשר חשוב להימנע מעמידה ממושכת, בין אם מדובר בשעות העבודה או בשהייה בבית ובחוץ. יש להניע את הגוף מדי פעם ולא להישאר בזווית אנכית לזמן רב. אם הכאב כבר התפרץ, כדאי להימנע מעלייה במדרגות ומחימום יתר של אזור הברכיים.

לבוש חם – יש להקפיד על לבוש חם בימים קרירים, בעיקר באזור הרגליים.

לכל הפעולות האלו יש השלכה נוספת מעבר למניעת כאבי פרקים וברכיים והם מסייעים גם לשמירה על מערכות נוספות בגוף.

אם מקפידים על שלושת הפעולות האלו בזמן, אפשר למנוע את הכאבים ויש להם יתרונות נוספים, התורמים לשמירה על גוף בריא וחזק.