מרבית מהסובלים ממצבים של דיכאון, מטופלים על ידי תרופות וטיפולים הקשורים לפסיכותרפיה. מה שכן, בשנים האחרונות, מבוצע גם טיפול על ידי נטילת תוספי תזונה המכילים אומגה 3. מדוע אומגה 3? משום שעל פי מחקרים שנעשו, נמצא שלאנשים הסובלים מדיכאון, יש רמות נמוכות של אומגה 3. אם יינתן טיפול טבעי מתאים לאותם האנשים הכולל שימוש בתוספי תזונה המכילים אומגה 3, אז הוא יכול להיות יותר אפקטיבי מטיפול תרופתי בלבד. כאן גם נזכיר שלפני נטילה של תוסף תזונה כלשהו, יש קודם כל להתייעץ עם רופא המשפחה. אין לנטול תוסף תזונה על דעת עצמכם.

אומגה 3 יעיל לטיפול בדיכאון

על פי מחקר שנעשה על ידי אחד מהפסיכיאטרים המובילים בעולם (ד”ר ג’והן מן), נמצא שנטילת אומגה 3, יעילה במיוחד במצבי דיכאון. המחקר נעשה על אנשים שסובלים מדיכאון קליני ואילו כאשר הם נטלו תוספי תזונה המכילים אומגה 3, הייתה הפחתה משמעותית בתסמיני הדיכאון שלהם. בנוסף, השפעת התוסף נבחנה גם בשילוב עם טיפול תרופתי ונמצא שהטיפול המשולב הוא הרבה יותר אפקטיבי מטיפול תרופתי בלבד או טיפול עם תוספי תזונה בלבד.

המלצות להתמודדות עם דיכאון

ניתן ליישם מספר פעולות על מנת לשפר תסמיני דיכאון או אפילו על מנת להימנע ממנו. אלו הן הפעולות המומלצות:

נטילה של אומגה 3 – ניתן לבדוק מהו התוסף המתאים ביותר עבורכם ולצרוך אותו בהתאם. ישנם מספר תוספי בסדרה בהם: אלספה מקס, שמן צ’יה אומגה 3, אלספה סופר ועוד. התוספים הללו מבית אלטמן. לפני נטילה, יש להתייעץ עם רופא המשפחה. שכן ישנם אנשים הנוטלים גם תרופות מרשם או סובלים מבעיות כרוניות רפואיות שונות ואז נטילת התוסף יחד עם אותן התרופות, יכולה להזיק ולא להיות מומלצת.

פעילות גופנית – מסייעת רבות להתמודדות עם מצבי דיכאון. בחרו לכם פעילות שאתם אוהבים והתמידו בעשייתה. זו יכולה להיות פעילות כדוגמת רכיבה על אופניים, ריצה, הליכה, שחייה, טניס, כדורסל ועוד.

שינה – מומלץ להקפיד על 8 שעות שינה בלילה. חוסר שינה רק עשוי עוד יותר להגביר את הדיכאון. הקפידו להיכנס למיטה בשעת ערב מוקדמת וכך תוכלו לקום רעננים בבוקר.

קשרים חברתיים – על מנת לא לשקוע במחשבות הקשורות בדיכאון, מומלץ להיפגש עם חברים ומשפחה קרובה וכל להימנע ממחשבות טורדניות. אותן מחשבות בדרך כלל אופייניות במצבים של בדידות וחוסר פעילות.