טיפים שיסייעו בידיכם להוריד את רמות הכולסטרול בדם

כולסטרול חיוני לגוף שלנו. למעשה, הוא מרכיב של קרומי התאים והוא חשוב עבור פעילות המוח, מערכת העצבים והמערכת ההורמונלית. הכולסטרול מיוצר בגוף שלנו ומסופק לנו גם על ידי המזון שאנחנו צורכים. מה שכן, כאן יש לומר שהכולסטרול מזיק, במיוחד כאשר הרמות שלו בדם עולות מעל לטווח הרמות התקינות.
בעזרת תזונה נכונה, ניתן למנוע רמות גבוהות של כולסטרול ואף ניתן להוריד אותן, כאשר הן עלו מעל לרמות התקינות. אז אלו מזונות כדאי לכלול בתפריט התזונתי? המשיכו בקריאת המאמר…

שקדים

הם עשירים בחומצות שומן חד בלתי רוויות. אותן חומצות מסייעות בהעלאת רמות הכולסטרול הטוב (HDL) ובהורדת רמות הכולסטרול הרע (LDL). מעבר לכך, ה-FDA אישר שאכילה יומיומית של 42 גרם אגוזים כחלק מתפריט דל בשומן רווי ודל בכולסטרול, יכולה להפחית משמעותית את הסיכון למחלות לב. האגוזים המומלצים הם: שקדים, אגוזי ברזיל, קשיו, לוז מקדמיה, פקאנים, צנוברים, פיסטוק חלבי ואגוזי מלך.

שמן זית

הוא עשיר בנוגדי חמצון וכמו כן בחומצות שמן חד בלתי רוויות. בדומה לשקדים, גם הוא מסייע להעלאת רמות הכולסטרול הטוב ולהורדת רמות הכולסטרול הרע. מה שנדרש הוא 2 כפיות שמן זית ביום.

אבוקדו

גם לו יש יתרונות, ממש כמו השקדים ושמן הזית. בנוסף, הוא עשיר בחומר נוגד חימצון וויטמין E.

שיבולת שועל

הוא מכיל סיבים תזונתיים מסיסים, המונעים מהכולסטרול להגיע לזרם הדם. ניתן להתחיל עם צריכה של ספל שיבולת שועל המכילה כ-3-5 גרם סיבים תזונתיים מסיסים.
לאחר מכן, אפשר להוסיף צריכה של מנות פרי כמו, בננה ותפוח.

ירקות מאודים

ניתן לאדות ירקות כמו, במיה, אספרגוס, סלק, חצילים, גזר, שעועית ירוקה וכרובית. בזכות האיוד, הסיבים התזונתיים הנמצאים באותם הירקות, יכולים להיות בעלי קשירה גבוהה יותר של חומצות מרה. כתוצאה מהתהליך, דרוש לכבד יותר כולסטרול על מנת לייצר חומצות מרה. דבר זה גורם להפחתה בכמות הכולסטרול
ובפרט בכמות הכולסטרול הרע.

עגבניות

מצוי בהן חומר בשם לייקופן. הוא מורידאת רמות הכולסטרול בדם ומעכב את החימצון של הכולסטרול הרע. יש מוצרים המכילים עגבניות כמו, רסק עגבניות, מיץ עגבניות וקטשופ. יש בהם כמות גדולה של לייקופן מאשר בעגבניות שלמות. ניתן לצרוך חצי ספל מיץ עגבניות ובכך לספק את הדרישה היומית
ללייקופן.
בנוסף להמלצות התזונתיות הללו, מומלץ גם לכלול פעילות גופנית. ניתן גם להעזר בתוספי תזונה מתאימים להורדת כולסטרול כמו, נוסטרול. לפני נטילת התוסף, יש להתייעץ קודם כל עם רופא המשפחה.