תזונה נכונה ובריאה כוללת בתוכה המון פרמטרים שיש לשים לב אליהם, ורובנו לא משלבים את כל הערכים התזונתיים הנחוצים למערכות שלנו. הטבע מספק לנו המון ויטמינים ומינרלים שמקורם בירקות, פירות ודגנים, כל אלה ועוד משפיעים רבות על התפקוד היומי יומי שלנו, על רמת האנרגיה ואף מסוגלים למנוע מחלות עתידיות.

בין אם אתם רוכשים פירות באופן קבוע בסופר, מזמינים משלוח סלסלת פירות או הולכים לקטוף את הפירות בעצמכם, חשוב לוודא שבכל יום אתם מכניסים לתפריט היומי שלכם מגוון של פירות ובשלל צבעים.

פירות בעלי ערכים תזונתיים חשובים

כאמור, ישנו מגוון רחב של פירות וכדאי לשלב כמה שיותר סוגים במהלך היום שלנו. אך ישנם פירות שהם יחידי סגולה, כאלה בעלי תכונות יוצאות דופן שעליהם נשים דגש:

  1. קיווי – הקיווי נבחר להופיע ראשון ברשימה בגלל כמות הוויטמין C המרשימה ששוכנת בתוכו. כאשר מדובר על קיווי בגודל ראוי, ישנו 93 מ”ג וויטמין C וזאת כמות שמספיקה לאדם בוגר בכל יום. מעבר לוויטמינים האחרים שהקיווי מציע לנו, אחת התכונות המדהימות שלו היא העובדה שיש בו המון אנזימי עיכול אשר תפקידם לשפר את יכולות העיכול וזירוז תהליך החלפת החומרים. אלמנט נוסף שכדאי לשים לב אליו, במיוחד אם אתם בעיצומה של דיאטה, לקיווי ישנו כמות סיבים גבוהה מאוד וכתוצאה מכך לאחר אכילתו תרגישו תחושת שובע ארוכה ומתמשכת לאורך זמן.
  2. רימון – מדובר על פרי מרשים בסגולותיו. מחקרים רבים שבוצעו במהלך השני גילו שלרימון יש כמות אדירה של נוגדי חמצון טבעיים שהשפעותיהם על הגוף פנומנאליות. המסקנות הן שהרימון מסייע לזרימת כל הדם, מפחית את ייצור הכולסטרול בגוף ואף מסוגל למנוע סרטן ערמונית.
  3. בננה – גם הבננה עשירה בנוגדי חמצון שמאזנים את רמת הכולסטרול בדם והיא תורמת למניעה של התפתחות מחלות לב וכלי דם. מינרלים ואשלגן שמצויים בבננה מספקים תפקוד תקין של השרירים ואיזון מוחלט של לחץ הדם. הדעה הרווחת הינה שהבננה גורמת לעצירות ולכן יש להימנע מאכילתה באופן קבוע, אך האמת שמומלץ לאכול אותה על בסיס יומי. מעבר לכך, הבננה מספקת אנרגיה איכותית לגוף ולכן מתאמנים רבים צורכים אותה לפני אימון.
  4. תות שדה – הפרי האדום שכבש את מדינת ישראל לפני המון שנים מספק כמות אדירה של וויטמין C, יותר ממה שניתן למצוא בשאר פירות הדר. היכולות שלו מתבטאות בתרומתו לחיזוק ותפקוד המערכת החיסונית והעובדה שהתות מועיל לריפוי פצעים. ריבוי נוגדי החמצון שמצויים בתות מועילים לתפקוד המוחי בגילאים מבוגרים ומאטים את תהליך ההזדקנות.

שיטות לשדרוג התפריט היומי בפירות

כאמור, לא כולנו מודעים לעובדה שאנו צריכים לצרוך פירות על בסיס יומיומי. יתרה מכך, מרבית האנשים נמשכים לתחליפים מלאי סוכר מלאכותי בכדי לספק את הדחף למתוק. אם אינכם מעוניינים לרכוש בסופר פירות באופן קבוע תמיד תוכלו להזמין משלוח סלסלת פירות עד הבית ולמלא את המקרר ביהלומים של הטבע – פירות מתוקים וצבעוניים.