הידעתם שכ-30 אחוזים מהכולסטרול שיש לכם בגוף הוא מהתזונה שלכם? על כן, זה לא משנה אם אתם סובלים מכולסטרול גבוה או אם אתם נמצאים בסיכון לרמות גבוהות של כולסטרול, עליכם קודם כל לבצע שינוי בתזונה שלכם ובהרגלים נוספים וכך תוכלו להביא לירידה משמעותית שבסופו של דבר תביא להפחתה ברמות הכולסטרול בגוף שלכם.

איך להוריד כולסטרול באמצעות שינוי בתזונה?

הרבו באכילת ירקות, פירות וקטניות המכילים סיבים תזונתיים ופיטוטסטרולים.

אכלו מזונות המכילים שומנים טובים, בהם שמנים חד בלתי רווים ונסו להפחית משמעותית את הצריכה של שומנים רווים. הימנעו גם מאכילת מזונות המכילים שומן טראנס.

אכלו מזונות המכילים חלבונים ונסו להפחית את צריכת המזון מהחי. לשם כך, תוכלו לבחור במוצרי חלב ובבשרים דלי שומן. כמו כן, תוכלו גם לאכול דגים ושלל קטניות.

מאכלים מומלצים לשמירה על הכולסטרול

הרי על מנת שנצליח להוריד כולסטרול, אנו צריכים לצמצם את כמות המזון העשיר בכולסטרול. לכן, ערכו רשימת קניות מסודרת ורכשו את המוצרים הבאים:

מוצרי בשר ודגים: העדיפו לרכוש בשר עוף והודו ללא עור, בשר רזה, פסטרמה דלת שומן. מבחינת הדגים – תוכלו לרכוש הרינג, סלמון, מקרל, פורל, מוסר וכו’.

דגנים וקטניות: הידעתם שדגנים מלאים וקטניות, הם מקור מצוין לסיבים תזונתיים? על כן, רכשו אפונה, חומוס, עדשים, מוצרי סויה, לחמים מקמח שיפון, אורז מלא, קינואה וכו’.

מוצרי חלב: נסו להימנע ממוצרים המכילים כמויות גדולות של שומן רווי וכולסטרול. העדיפו מוצרים כמו חלב עד 3 אחוז שומן, גבינות עד 5 אחוז שומן, גבינות צהובות עד 9 אחוז שומן וכו’.

פירות וירקות: כל הסוגים מומלצים. תוכלו לצרוך אותם טריים, מבושלים ומיובשים. נסו רק להימנע מקוקוס. היות שהוא מכיל שומן רווי ועשוי להעלות את רמות הכולסטרול בגוף.

שומנים ושמנים: אפשר להשתמש בשמן זית ושמן קנולה, הם מכילים שומן חד בלתי רווי. כך גם תוכלו לצרוך מוצרים כמו טחינה, שומשום מלא, אבוקדו, שקדים, גרעינים, בוטנים וכו’.

פעילות גופנית

עד כה הזכרנו את השינוי בתזונה שיש לעשות על מנת לסייע בהורדת הכולסטרול בגוף. כמובן שעם השינוי הזה יש גם לבצע פעילות גופנית. נסו לעשות לפחות 30 דקות של פעילות גופנית ביום. היא מסייעת בהעלאת הכולסטרול הטוב, הפחתת הכולסטרול הרע וגם מסייעת לשמירה על משקל תקין.

שורה תחתונה

נסו כמה שיותר מהר לבצע שינוי בתזונה שלכם. תוכלו גם לקבל ייעוץ בנושא מתזונאית, שיש לה ניסיון בתחום. שלבו פעילות גופנית עם תזונה מתאימה ואם צריך, תוכלו להשלים את תהליך הורדת הכולסטרול עם תוסף תזונה כמו נוסטרול, הנחשב למסייע להפחתת הכולסטרול בגוף. כמובן שלפני נטילה של כל תוסף תזונה, יש להתייעץ עם הרופא שלכם.