הרגלים נכונים לחיזוק הגוף

על פי אחת ההגדרות המילוניות, המונח ׳הרגל׳ מוגדר כ״דרך ההתנהלות הרגילה: משהו שאדם עושה לעתים קרובות באופן קבוע וחוזר על עצמו״. מילות המפתח בהגדרה זו הן: ״חוזר על עצמו״. ואכן, לא משנה מה אתם עושים כדי לשמור על הבריאות שלכם, רק באמצעות חזרה על פעילות זו באופן שגרתי ובקביעות, תוכלו להשיג את המטרות לחיזוק הגוף. הנה כמה הרגלים בריאים יומיים שיוכלו לעזור לכם לשפר את הבריאות הפיזית והנפשית שלכם.

  1. שחייה לחיזוק הגוף

אם אתם מחפשים אימון גופני שיעבוד על כל אזורי הגוף שלכם, השחייה עשויה להיות התשובה המתאימה לכם, במיוחד אם אתם רוצים גם לרדת במשקל. שחייה מציעה אימון אירובי מתון המאפשר להאיץ את פעימות הלב מבלי להפעיל לחץ על המפרקים. אם אתם סובלים מעודף משקל ומעולם לא למדתם לשחות, מומלץ להצטרף לקורס ללימודי שחייה. כך תוכלו לחוות תרגול פיזי מעולה שבמאמץ קל יחסית יבנה את כוח השרירים ברגליים, בבטן, בכתפיים ובזרועות שלכם. אגב, מוטב להתחיל בשחייה כבר בגיל מוקדם, ולעודד גם את הקטנטנים להשתתף בלימודי שחייה לילדים.

  1. שימוש בתוספי מזון

תוספי תזונה יכולים להועיל לבריאות שלכם כי הם כוללים מרכיבים כגון: ויטמינים, מינרלים, עשבי מרפא, חומצות אמינו ואנזימים. תוספי התזונה משווקים בצורה של טבליות, כמוסות, אבקות או נוזלים.

תוספי המזון אמנם לא אמורים להחליף את הארוחות המזינות והבריאות, אבל יש להם מספר יתרונות, כגון:

  • הם עשויים להבטיח שהגוף שלכם מקבל מספיק חומרים אשר חיוניים לתפקודו.
  • הם עשויים לעזור בהפחתת הסיכון למחלות מסוימות.

לפני קבלת החלטה לגבי תוספי המזון המתאימים לכם, שוחחו על כך עם הרופא שלכם. הוא יוכל לעזור לכם לבנות הרגלי תזונה אשר מאזנים בין מוצרי המזון לבין תוספי התזונה השונים.

  1. לצאת להליכה

צאו להליכה בכול עת שאתם יכולים. לכו ברגל לסופרמרקט, למשרד או לפארק הקרוב, לכו כדי לשאוף קצת אוויר צח במהלך הפסקת הצהריים שלכם, או כדי לראות מה התחדש בשכונה.

מספר הצעדים המינימלי שעליכם ללכת בכול יום הוא 10,000. זה אולי נראה לכם המון צעדים, אבל לכל צעד יש חשיבות והוא מקרב אתכם למטרה הנכספת.

  1. לקום מהכיסא באופן קבוע

חוסר פעילות לאורך זמן הוא בעיה נפוצה. כשאתם תקועים בכיסא במשך זמן רב, אתם פוגעים ביכולתו של הגוף לצרוך שומנים וסוכרים, מה שעלול להוביל למספר בעיות בריאותיות. למרבה המזל, יש לכך פתרון פשוט: קומו מהכיסא ועימדו לעתים קרובות ככול האפשר. גשו לעמית בעבודה, עימדו כשאתם בטלפון, או השתמשו במדרגות ולא במעלית. כל סיבה היא טובה מספיק כדי לנצל את הזמן לפעילות גופנית בכל יום ויום.

  1. לצאת החוצה

לשאוף אוויר נקי כל יום, היא אחת הדרכים הקלות והנעימות ביותר לשיפור הבריאות שלכם. מחקרים אחרונים הראו שקיים יתרון בריאותי משמעותי לשהייה באור יום טבעי. יתר על כן, בילוי זמן בחוץ הוא גם דרך טובה להשתחרר מהלחצים היומיומיים שלכם.

  1. ליישר את היציבה שלכם

לא פשוט להקפיד כל הזמן על יציבת גוף ישרה. אתם צריכים לתכנן לעצמכם תזכורות קבועות כדי להתיישר.

איך מתיישרים? הביאו את הצוואר והירכיים למצבם הניטראלי, ואז משכו את השכמות לאחור, תוך כדי הבלטת החזה קדימה.

יציבה טובה עוזרת לכול שריר בגוף לעבוד באופן אופטימלי, ומפחיתה את הלחצים על המפרקים. בטווח הארוך, תוכלו להפחית את הסיכון לכאבי גב, ובטווח הקצר, תרגישו איך הביטחון העצמי מתחזק, האנרגיה מתעצמת והנשימה הפיזית הופכת להרבה יותר קלה וחלקה.

  1. להשתמש בשרירים

בין אם חיזוק השרירים קשור לעצירת ההזדקנות, למניעת אוסטאופורוזיס או כאבי גב, או סתם כדי להפוך את הפעילות הגופנית לקלה יותר, זה אמור להיות האינטרס שלכם: להשתמש בשרירים שלכם לעתים קרובות ככול האפשר, ועדיף כל יום. איך עושים זאת?

  • השתמשו במדרגות
  • צאו לטיול רגלי
  • עשו כמה שכיבות סמיכה
  • הירשמו לשיעור יוגה

כל אלה הן רק דוגמאות לדרכים בעזרתן תוכלו להשתמש בשרירים ולחזק אותם באופן יומיומי.

  1. לערוך מתיחות

אין צורך לערוך מתיחות במשך שעה שלמה. ניתן לשפר את הגמישות, במשך כמה דקות בכול יום, באמצעות הזזת הגוף במגוון דרכים. כאשר מוסיפים מתיחות לשגרה היומיומית, ניתן להגדיל את גמישותם של המפרקים, ובכך להפחית את הסיכון לפציעות. יתר על כן, המתיחות מעניקים פרץ מידי של אנרגיה, עקב הגברת זרימת הדם מלא החמצן לשרירים ולמוח.