כולסטרול הוא חומר שומני הנמצא ברוב הרקמות בגוף שלנו.  הכולסטרול מתחלק לשניים: הכולסטרול הטוב והכולסטרול הרע. הסוג הראשון, מסייע במניעת התפתחותן של מחלות שונות בהן, טרשת העורקים ואילו הסוג השני, מעלה את הסיכון ללקות במחלות שונות כמו, מחלות לב. אז איך אפשר להעלות את רמות הכולסטרול הטוב בגוף ולהוריד את רמות הכולסטרול הרע בגוף? המשיכו בקריאת המאמר ותוכלו לגלות.

 

פעילות גופנית

הרבו בעשיית פעילות גופנית מסוג פעילות אירובית. מדובר על פעילות שהינה בעלת פוטנציאל להעלאת רמות הכולסטרול הטוב בגוף.

 

הימנעו ממזונות מעובדים

אם אתם סובלים מרמות כולסטרול גבוהות בגוף ובכלל אם אתם רוצים לשמור על עצמכם, עליכם להימנע ממזונות המכילים שומן טראנס או שומן רווי בכמות גדולה.

 

צריכה של מזונות או תוספי תזונה

יש לצרוך מזונות עשירים בשומן רב לא רווי. מזונות כאלה יכולים להיות טחינה, דגים, אבוקדו וכו’. הם מכילים חומצות שומן בריאות כמו אומגה 3. יש כמובן גם לשקול צריכה של תוספי תזונה המכילים אומגה 3, כמו למשל אלספה מקס, פיטו גארד ועוד. אלו עשויים לסייע משמעותית בהורדת רמות הכולסטרול הרע בגוף.

 

התייעצו עם רופא המשפחה

יש לא מעט תרופות שיכולות לסייע בהורדת רמות הכולסטרול הרע בגוף. רופא המשפחה שלכם כבר ייתן לכם את המרשם לתרופות המתאימות לכם.

 

מזונות עשירים בפיטוסטרולים

מחקרים כבר הוכיחו שמזונות שהינם עשירים בתרכובות בשם “פיטוסטרולים” או “סטרולים” עשויים להוריד את רמות הכולסטרול בדם. מדובר על חומרים להם יש מבנה כימי שדומה לזה של הכולסטרול. בזכות המבנה, הם יכולים להתחרות עם הכולסטרול על הספיגה במעי. כך הם יכולים להפחית את ספיגתו בדם. הפיטוסטרולים נמצאים במזונות כמו, דגנים מלאים, ירקות, פירות, אגוזים, שקדים ושמנים צמחיים.

 

הימנעו מעישון

על פי מחקרים שנעשו בתחום, נמצא שכאשר מטופלים הפסיקו את העישון, שופרו רמות הכולסטרול הטוב בגוף וכמו כן, ירד הסיכון ללקות במחלות לב.

 

אלכוהול

הפחתה בצריכה האלכוהול תוריד את הצריכה הקלורית ובעקבות כך גם את ערכי הטריגליצרידים.

 

שמירה על מדד משקל גוף תקין

יש לשמור על משקל גוף תקין. כמו כן, יש להקפיד על ביצוע פעילות גופנית באופן קבוע וסדיר.