בשנים האחרונות מתגלים יותר ויותר מקרים של רגישות לגלוטן, כאשר כיום יש הבנה ומודעות הרבה יותר גבוהות לנושא הזה. מאכלים המכילים גלוטן גורמים לבעיות עיקול חמורות בקרב אלה הסובלים מהרגישות ולכן, עליהם לשנות את כל הרגלי האכילה שלהם ולהקפיד על דיאטה שתמנע מהם את הכאב שנגרם להם מאכילת מוצרים עם גלוטן. בעבר, הייתה זו משימה קשה וכמעט בלתי אפשרית, כאשר רוב המוצרים באופן מוחלט היו עם גלוטן, אך כיום, עם עליית המודעות למחלה יש הרבה יותר תחליפים (בריאים יותר ובריאים פחות), שמאפשרים שמירה על דיאטה טעימה ומזינה ללא גלוטן – אפילו פסטות ומאפים ללא גלוטן!

תכנון מוקדם

המפתח להצלחה בשינוי אורח החיים שלכם ומעבר לסגנון תזונה חדש לגמרי, הוא בתכנון מוקדם של ארוחות היום ואפילו השבוע. למה? כי כשלא מתכננים מראש מה לאכול, ברגע שרעבים נהיה קצת יותר קשה לחשוב, הסבלנות בורחת לנו מהר וכך מועדים ולא מקפידים על הדיאטה (וזה אגב, תקף לכל סוג של דיאטה באשר היא). תכנון מוקדם יאפשר לכם לאכול מתי שבא לכם בלי לשבור את הראש. למשל – אם אתם הולכים למסעדה, כדאי לבדוק את התפריט מבעוד מועד כבר מהבית, כדי להבין מה תוכלו לאכול. אחרת, תמצאו את עצמכם שואלים את המלצר המון שאלות, בעוד שאתם מנסים לחשוב את מה תוכלו לשלב עם מה, בזמן שכל יושבי השולחן כבר הזמינו.

בניית תפריט ללא גלוטן

אז כמו שאמרנו – קודם כל תכנון מוקדם. עבור בניית התפריט, שלבו מאפים ללא גלוטן, כמו לחמניות, לחמים ואפילו עוגות ללא גלוטן – הכל זמין עבורכם היום – תיהנו מזה. שלבו בתפריט ירקות טריים ואפויים ללא כל הגבלה – אלה בריאים עבורכם ובעצם לכל אחד, מכילים עשרות יתרונות תזונתיים ואין בהם אלמנטים מזיקים כמו גלוטן, שומן או סוכר. קבעתם ארוחה לבוקר? קבעתם ארוחה לערב? יש יום בשבוע שבא לכם לפתוח את הבוקר עם מה שתכננתם לארוחת הערב – אין שום בעיה! לכו על זה! הרי כל עניין החלוקה לשעות ביום הוא בכלל מוסכמה חברתית ואף אחד לא קבע חד משמעית שאי אפשר לפתוח את הבוקר עם ארוחת צהריים ולאכול בערב ארוחת בוקר.

תאכלו בריא יותר!

נכון, עצם כך שאתם פותחים בדיאטה ללא גלוטן (אם מתוך הכרח רפואי או מתוך בחירה), כבר אומר שתאכלו בריא יותר, אבל אם כבר אתם באמת משנים את הרגלי האכילה שלכם מן הקצה אל הקצה, זה הזמן לשלב מרכיבים בריאים יותר שאינם קשורים לגלוטן – החליפו את המשקאות המתוקים והמוגזים במים או משקאות קלילים (כמו מיץ מעורבב עם מים לדילול כמות הסוכר או מים בטעמים). זה לא אומר שאל לכם להתפנק – תוכלו גם לשלב עוגיות ללא גלוטן שאתם אוהבים בתפריט השבועי. בהצלחה!

 

לרכישת תוספי תזונה במחירים משתלמים, הקליקו כאן