בקצב החיים המהיר שכולנו חיים היום, אנחנו לא יכולים לתת לשום דבר לעכב אותנו, גם לא לכאבי מפרקים.

אנחנו רצים מפה לשם, מנסים לתמרן בין כל המטלות, ולא לשכוח כלום ואז מגיע הכאב המוכר במפרקים ועוצר אותנו. כאבים אלו יכולים להיגרם כתוצאה מהזדקנות, מפציעות, ממחלות זיהומיות, משקל גבוה ומכל סיבה הגורמת לאובדן מסת שריר ודילול הסחוס. החיכוך של העצמות ושחיקת הסחוס עלולים להוביל לדלקת מפרקים ולכאבים רבים. אז איך מתמודדים עם זה?

הקלה באמצעות מניעה

אי אפשר לשקם סחוס, אך יש מספר פעולות שניתן לבצע כדי למנוע את הכאבים או לפחות להקל עליהם. אחת הדרכים המוכרות היא באמצעות תוספי תזונה כמו מגה גלופלקס, אך יש פעולות נוספות שיכולות לעזור:

  • תזונה ומשקל – הפעולה הראשונה היא להקפיד על משקל תקין. משקל גבוה יוצר עומס על המפרקים ומביא לחיכוך של העצמות אחת בשנייה ושחיקה, לכן מלבד היתרונות הרבים שיש לשמירה על משקל תקין, זה גם יסייע למנוע את הכאבים שנוצרים כתוצאה מכך. כמו כן, למזונות המכילים אומגה שלוש יש השפעה על הפחתת הכאבים. לכן, הוסיפו לתפריט שלכם דגים, אגוזי מלך, עלים ירוקים, אצות, זרעי פשתן וצ’יה ומקורות נוספים המכילים אומגה שלוש. מלבד מגה גלופלקס שהזכרנו קודם, אפשר לקחת גם ויטמין D ותוסף סידן לחיזוק העצמות.
  • פעילות גופנית – הפעולה הבאה היא לבצע פעילות גופנית בצורה קבועה, אך לשמור על גיוון בסוגי הפעילויות. גיוון סוגי הפעילויות תורם לשמירה על גמישות ורוחב התנועה, ומונע חיכוך חוזר ותמידי באזורים קבועים בגוף. אחת הפעילויות המומלצות ביותר להקלה על כאבי מפרקים זו השחייה. שחייה מאפשרת תנועה בצורה חופשית, כאשר המים מונעים יצירת עומס על המפרקים עצמם.

לאחר פעילות גופנית יש לקרר את המפרקים באמצעות קרח או ג’ל קפוא למשך כעשר דקות. פעולה זו מסייעת לשחרור נוזלים מהמפרקים ופינויים מהגוף באמצעות מערכות ההפרשה.

עובדים שעות רבות או מוצאים את עצמכם באותה תנוחה במשך זמן רב בבית? הקפידו לשנות תנוחות במהלך היום וכך תמנעו לחץ על המפרקים והכבדה על פלג הגוף התחתון.

 

לרכישת תוספי תזונה במחירים משתלמים, הקליקו כאן