אומגה 3 היא חומצת שומן החיונית לתפקוד הגוף. כאשר הגוף אינו מסוגל לייצר אותה, אז יש אפשרות לקבל אותה בצורה סדירה דרך המזון או באמצעות תוספי תזונה. התפקיד העיקרי של אומגה 3 בגוף שלנו הוא בשמירת הגמישות של דופן התאים. כך למעשה הקולטנים יכולים לקבל ולהעביר מסרים בצורה תקינה.

יתרונות

לאומגה 3 יש המון השפעות חיוביות על הגוף בהן: שמירה על תפקוד תקין של המוח, שמירה על מערכת הלב והדם, איזון רמות השומנים בגוף, מניעת דלקות, מניעת סרטון, שיפור מצבים של דיכאון וחרדה ושיפור יכולת הקשב והריכוז.

למעשה, כולם יכולים לקחת אומגה 3. היא מצוינת לא רק עבור מבוגרים, אלא גם עבור ילדים הסובלים מבעיות של קשב וריכוז. כמובן לפני נטילת תוסף המכיל אומגה 3, כמו למשל, אלספה מקס, יש להתייעץ עם רופא המשפחה. אין לקחת תוסף תזונה על דעת עצמכם.

אומגה 3 נמצאת במזון, אז מדוע לקחת גם תוסף תזונה המכיל אותה?

מסתבר שהתזונה בעולם המערבי ובפרט בישראל, הינה תזונה שחסרה בה אומגה 3. על כן, מומלץ לצרוך אותה באמצעות תוספי תזונה ולא להסתמך על המזון.

מהו המינון המומלץ של אומגה 3?

בדור החדש של כמוסות המכילות אומגה 3, יש ריכוז מצוין של חומצת השומן DHA ועל כן מומלץ לצרוך כמות מועטה של הכמוסות. בגלל שחומצת השומן מרוכזת בצורה מספקת, מספיק לצרוך כמוסה אחת ביום.

האם יש צורך לשמור תוסף אומגה 3 בקירור?

רוב היצרנים ממליצים לשמור את התוסף בקירור, בגלל שהוא מכיל שמן דגים ויש להתייחס לרמת החמצון ולשומן הרווי שהוא מכיל. הדבר היה נכון כאשר התוסף הופק בטכנולוגיה הקודמת. כיום, התוסף מופק בטכנולוגיה חדשה והמוצר מוגן מפני התחמצנות ועל כן, אפשר לשמור אותו בטמפרטורת החדר

רכישת תוסף תזונה המכיל אומגה 3 – מה כדאי לכם לבדוק?

בדקו שיש במוצר יחס גבוה של אומגה 3

בדקו שריכוז ה-DHA הוא לפחות 70 אחוז

בדקו את מקור ה-DHA

בדקו את הצורה הכימית – המועדפת והטובה ביותר היא טריגליצריד

בדקו שהתוסף לא מכיל שומן רווי

בדקו שתוסף הינו בעל רמת חמצון נמוכה

בדקו שהמוצר עומד בתקנים ישראליים ובינלאומיים